Sayfa Başına Dön

Olumsuz Düşüncenin Ötesinde

Hiç yorum yok
olumsuz düşüncenin ötesinde
Benim en sevdiğim kitaplardan biridir, '' Olumsuz Düşüncenin Ötesinde''  adlı kitap. 2005 yılında okumuştum. Olumsuz düşünceleri değiştirmek için yol gösterici  ve motive edici bir kitap. Önsözünde, yazarların psikiyatri ve klinik psikoloji ile ilgilenmiş uzmanlar olduğunu okuduğumda bu kitabı ''kişisel gelişim'' olarak nitelemek  haksızlık olur mu diye bir kararsızlık yaşamadım değil hani.

 Belki de en iyi ifade edecek cümle sanırım şu olabilir: Kişisel gelişim tadında bir kitap.

 Kitabın yazarları bir insanın psikolojik durumunun değişebilmesi için  ilk önce o insanın düşünce tarzının değişmesi gerektiğine inandıkları için bu yönde beş aşamalı bir yöntem bulmuşlar.

     Bu kitapta anlatılan beş aşamalı yöntemi  bir fikir olması açısından sadece başlıklarını aşağıya yazıyorum.

   İçe Dönük Konuşma Tekniği:
1-İçe Dönük Konuşmanızı Dinlemek

2-Olumsuz Düşüncelerin Altını Çizmek; Yıkıcı sesinizin kaynağını belirlemek.

3-Olumsuz Düşünceye Son Vermek; Her olumsuz düşüncelerinizi fark ettiğinizde ''DUR!'' demek.

4-Yer Değiştirmek;Olumsuz düşünceleri durduktan sonra yerine olumlu içe dönük konuşmalarla doldurmak.

5-Tekrar Yöneltme;Düşünceleri olumlu bir hedefe yöneltmek.

     Kitapta ayrıca kendi düşünce yapınızın hangi kişilik tipine  yakın olduğu görmek için kişilik
 tipleri ayrı ayrı  örnekler vererek anlatılmış. Tabii bununla birlikte  testler de yer alıyor.

   Bu kitaptan öğrendiğim tekniği şu şekilde uyguladım;
     Kağıdın ortasından dikey şekilde bir çizgi çizdim. Kağıdın sol tarafına her olumsuz düşüncemi fark ettiğimde  hemen not aldım.

    Hemen çizginin diğer tarafına ise ''Dur!'' ( ya da iptal! de diyebilirsiniz) yazdım. Ve hemen bu negatif düşüncemin olumlusunu yazdım.

    Anda yaşamadığım, zihnimin başka diyarlarda dolaştığı bu günlerde aklıma bu teknik geldi.
 Yıllar önce okuduğum; sevdiğim ve benim için önemli bir yere sahip bu kitabı  bu vesileyle hem okumuş hem de buraya yazacak bir konu bulmuş olmanın mutluluğuyla tekrar ele alıyorum.

  Gerek psikologların yazdığı  gerek kişisel gelişim niteliğindeki  kitaplarda bu teknikle çok fazla karşılaştım. Ancak bu kitap başlı başına bu tekniği konu almasıyla diğerlerinden ayrılıyor.

  Değişmek istiyorsanız ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız ben size önce '''düşüncelerinizi değiştirmekle'' işe başlayın derim. Bunun için önerebileceğim en güzel kitap da ''Olumsuz Düşüncenin Ötesinde'' adlı kitap.

Kitaptan birkaç alıntı cümle;
     - İçe dönük sesimizi duyana kadar dertlerimizin kaynağını havalar, ailemiz, patron,komşular
iş arkadaşımız ...hangi dış kaynak daha kolaysa o olduğunu sanırız. Sanık bunlardan biri olmuş olsaydı hayatta hiç umudumuz kalmazdı. Çünkü bu dış etkenleri değiştirmek için elden pek bir
şey gelmez. Neyse ki kendimizi değiştirmek mümkün.

  Aslında sorunlarımızın yüzde doksanı düşüncelerimiz tarafından yaratılır.


-Eğer aynı tip yanlışları tekrarlamak istemiyorsanız, sizi rahatsız eden aynı tür duygulara sahip
 olmak olmak istemiyorsanız bu duyguların arkasındaki düşünceleri bulun.

   Kitabın yazarları:
Joseph T. Martorano
                                John P. Kıldahl

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder