Sayfa Başına Dön

Öğretmen Filmleri

5 yorum
Bu sıralar oldukça fazla film izliyorum. Aslında korku türüyle başlamıştım. Bilinçaltıma aşırı yüklendiğimi fark edince bloğumda  bir liste yapabileceğim bir kategoride devam etmeye karar verdim. İzlediğim filmler öğrencilerin hayatına dokunan, onlar için bir şeyler yapmaya çalışan öğretmenlerle ilgiliydi. Kesinlikle her öğretmenin izlemesi gereken filmler olduğunu düşünüyorum. Hayatımda pekçok izlediğim beni etkileyen öğretmen filmleri oldu. Bir liste yapmaya başlayınca ve araştırdığımda gördüm ki oldukça fazla öğretmen filmleri varmış. Sadece lisede değil ortaokul ve üniversitede öğretmenlik yapmış; öğrencilerine yol gösteren, yardımcı olan eğitimcileri konu alan yapımlar listede yer alıyor. 

1-Sakıncalı Düşünceler (Dangerous Minds-1995):
Gerilim-Dram türünde. Başrollerde Michelle Pfeiffer oynuyor.
Eski bir denizci olan Louanne bir lisede öğretmenlik için iş başvurusunda bulunur. Okulun gelecek vadetmeyen ve dersle pek ilgisi olmayan öğrencilerin olduğu sınıfta öğretmenlik yapacağını öğrendiğinde ise büyük bir hayal kırıklığı yaşasa da  öğrencilerinin hayatlarını değiştirmek için mücadele edecektir. Yalnız işler pek de  istediği gibi gitmeyecektir. Gerçek yaşamdan alınmış bir film. 

2-Özgürlük Yazarları (Freedom Writers-2007):
Türü: Dram. Hilary Swank başrollerde.
Sakıncalı Düşünceler filmine benzer bir yapım arayanlar için bu filmi  önerebilirim.

Lisede öğretmenlik yapmaya başlayan Erin; okulun en başarısız, dışlanmış, sorunlu bir hayatı olan öğrencilerin sınıfında öğretmenlik yapmaya başlamıştır. Sınıfta ötelenmiş her ırktan öğrenciler vardır. Grup halinde hareket eden öğrenciler hayatta kalmak için kendi ırkını korumak zorundadır. Öğretmen ise  öğrencilerine yakınlaşmak için her yolu dener. Ve onların yaşam hikayelerini öğrendikten sonra onların hayatına anlam katmak, bir ışık olmak için ne gerekiyorsa elinden geleni yapacaktır.

3-Sevgili Öğretmenim (To Sir,with Love- 1967): 
1967 yapımı bir film. Asıl branşı mühendislik olan siyahi bir adam kendi alanında uzun süre  iş bulamayınca mecburiyetten öğretmenlik mesleğine adım atar.  Diğer okullardan atılmış öğrencilerin bir arada olduğu sınıfta ders vermeye başlar, tabii öğrencilerini kazanmak o kadar kolay olmayacaktır. 

4-To Sir, with Love II (1996):
1967 yapımı Sevgili Öğretmenim filminin devamı. Emekliliğe ayrılan öğretmenimiz bu kez İngiltere'den ayrılıp Şikago'da bir lisede öğretmenlik yapacaktır. Tabii bu kez özellikle problemli öğrencilerin olduğu sınıfı isteyecektir. 

5-Karatahta Ormanı (The Blackboard Jungle- 1955):
'Sevgili Öğretmenim' isimli filmde öğretmen olarak karşımıza çıkan Sidney Poitier  1955 yapımı bir roman uyarlaması olan Karatahta Ormanı adlı yapımda ise öğrenci olarak rol aldığını görüyoruz.
  
Filmimizin konusu; yine sorunlu öğrenciler ve onların hayatına dokunmaya çalışan yeni bir öğretmen. 

İlham veren öğretmen filmleri içinde ilk kez bu filmde öğretmenler için endişelendim. Kafama pek yatmayan bazı yerler oldu. Öğretmeler dövülüyor, saldırıya uğruyor böyle bir durumda bir öğretmenin daha iyi bir okula gitme imkanı varken devam etmesini pek anlamlandıramadım. Diğer filmlerde öğretmenlerin tek şansları  olduğu için ve öğrenciler tarafından fiziksel bir saldırıya uğramadıkları için öğrencilerin hayatlarını değiştirmeye çalışmaları makul geliyordu. Tabii bu filmin bir hayal ürünü olduğunu da göz ardı etmemek gerekir sanırım.

6-Kalk ve Diren (Stand and  Deliver-1988):
 Bir matematik öğretmeni olan Jamie, atandığı yeni okulunda  genellikle çete üyesi olan ve dersle pek alakası olmayan öğrenciler için çabalayacaktır. Gerçek bir hikayeden uyarlanmış bir film.

7-Up The Down Staircase-1967:
Bir öğretmen filmi daha. Merak ettiğim filmlerden biri. Yeni mezun olmuş Sylvia  İngilizce öğretmeni olarak işe başlamıştır. Öğrencileri ise farklı ırktan gelen sorunlu öğrencilerden oluşuyordur.

8-Hep Yanınızdayım (Leon on me-1989):
Morgan Freeman'nın oynadığı biyografik bir film. Başarısız ve suçun kol gezdiği bir okulu iyi bir hale getirilmesi için çözümler aranırken  bir isim önerilir: Joe Clark. Sorunlu bir okulu düzeltmek için  20 yıl önce öğretmenlik yaptığı liseye müdür olarak atanacaktır. 

9-Koç Karter (Coach Carter-2005):
Spor temalı bir film. Ken Carter mezun olduğu okulundan koçluk teklifi alır. Oldukça başarısız ve disiplinsiz bir basketbol takımıyla karşı karşıyadır. Bu teklifi kabul ederek Richmond Lisesi basketbol takımını başarıdan başarıya koşturacaktır. Yalnız bir sorun vardır. Sahada başarılı olan takım oyuncuları derslerinde aynı özveriyi gösterememişlerdir. Oysa öğrencileri için üniversite planı olan Koç bu noktada bayağı bir zorlanacaktır.

10-Zafer Benim (The Triumph-2006):
Ron Clark'ın gerçek yaşam öyküsünden uyarlanmış bir film. Küçük bir kasabada yaşayan Ron Clark, öğretmenlik mesleğini şehirde devam etmeye karar verir. Şehre taşındığında ise hiçbir şey umduğu gibi olmaz. Bir süre garsonluk yapar. Bir okula başvurduğunda ise gelecek vaat etmeyen bir sınıfta öğretmenlik yapmaya başlayacaktır.

11-Muhteşem Münazaracılar (The Great Debaters-2007):
Biyografik filmlerden biri. Denzel Washington hem yönetmen hem de oyuncu olarak karşımıza çıkıyor.
Wiley koleji profesörü Melvin B. Tolson her yıl olduğu gibi münazara için dört öğrenci seçer. Onları bu konuda eğitmeye başlar. Hazır olduklarında diğer okullarla münazara yarışmalarına katılırlar.  Yalnız ırkçılık onların önünde en büyük engeldir. Buna rağmen pes etmeyeceklerdir. En son rakipleri Harvard üniversitesinden olacaktır.

12-Hayat Okulu (School of Life-2005):
Başrollerde Ryan Reynolds'un oynadığı, komedi- dram türünde bir film. Biyoloji öğretmeni Norman tıpkı babası gibi okulun en iyi öğretmeni seçilmeyi umut ediyordur. Okula yeni gelen tarih öğretmeni öğrenciler tarafından çok sevilmesi onu çileden çıkaracaktır.  Tarih öğretmeninin hem öğretici hem de eğlendirici şekilde dersleri anlatması çocukların ona sevgisini daha da arttırır. Norman takıntı haline getirdiği tarih öğretmeni hakkında gerçeği öğrendiğinde ise ona karşı tüm düşünceleri değişecektir.

13-Her Çocuk Özeldir (2007):
Bir Aamir Khan filmi. Hem yönetmenliğini hem de oyunculuk yaptığı izleyenlere çok şey katan filmlerinden biri. Disleksi sorunu olan küçük bir çocuğun okuldan, çevresinden dışlanması sonucu onu pek de anlayamayan ailesi yatılı okula göndermeye karar verir. Geçici olarak okula gelen resim öğretmenin öğrencisine yardım etmesiyle küçük çocuğun hayatı değişecektir. 

14-Karatahtanın Ötesi (2011):
Orijinal adı Beyond the Blackboard olan 2011 Amerikan yapımı  filmin senaryosu gerçek yaşamdan esinlenilmiş. Çocukluk hayali öğretmen olan genç bir kadının ilk öğretmenlik deneyimi evsiz insanların barındığı yerde olur. Sokak çocukları için uygulamaya geçilmiş bu projede  öğretmenlik yapmaya başlar. Genç öğretmenin okulda tüm imkansızlıklara rağmen öğrencilerin hayatlarını değiştirmek için çabalamasını konu alıyor.

15-Ölü Ozanlar Derneği (1989):
En iyi özgün senaryo dalında Oscar kazanmış,  Robin Williams'ın başrollerinde olduğu oldukça bilinen ve sevilen yapımlardan. Aynı isimle kitabı da bulunuyor. Hem filmi izlemiş hem de kitabını okumuştum yıllar önce. Filmi çok beğendiğim için kitabı daha sonra okudum. Doğrusunu söylemem gerekirse biraz hayal kırıklığına uğramıştım. Kitabı geç okuduğumdan dolayı bu duyguyu yaşadığımı sanıyorum, lise yıllarında okusaydım keşke dediğimi hatırlıyorum. 

16-Hıçkırık (2018):
Özgün ismi Hichki olan bir hint filmi. Filmin ismi hıçkırık olsa da öğretmenimiz ilginç bir tiki vardır. Tourette sendromu olarak adlandırılan bir rahatsızlığa sahiptir. Bu rahatsızlığına rağmen bir okulda öğretmenliğe başlar. Öğrencileri biraz haylaz ve asidir. Bu kez öğretmenimiz hem kendini kanıtlamak  hem öğrencileri için mücadele edecektir.

Bu film aslında orijinal ismi Front of the Class filminden esinlenmiş. Sınıfın Önünde çevirisiyle karşımıza çıkan film ise gerçek yaşamdan uyarlanmış film. 

17-Öğretmen (Teaching Mrs Tingle- 1999):
Komedi, gerilim türünde bir film.
Okulun en başarılı öğrencilerinden biri olan Leighn, burs kazanmak için tek şansı vardır;  tarih dersinde iyi bir puan almak. Tarih öğretmeni Bayan Tingle ise tüm öğrencilerin hatta herkesin korkulu rüyasıdır. Leighn; tarih sınav sorularının  çantasında bulunması sonucu okuldan atılma tehlikesiyle karşı karşıya kalır. Yüksek not almanın yanında okuldan atılmak gibi  büyük bir sorunu çözmek için üç arkadaş mücadele edeceklerdir. (Yukarıdakilerden farklı bir film.)



5 yorum :

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar efendim, öncelikle sizi tebrik ediyorum. Yazılarınızı okurken çok fazla keyif alıyorum. Yani şeker tadında yayınlar desem benzetmem hiç de abartı olmayacak sanırım. Takip ettiğim sayfalara kanallara yorum atma alışkanlığım Yoktur. Fakat size yazmak istedim. Çünkü sizi okurken yakın hissettim. Gerek araştırma okumaya ve öğrenmeye aç kişiliğiniz ile (yani okuduklarımdan öyle çıkarmda bulundum)gerekse samimi bir şekilde bir şeyler çabalamaya çalışmanızla. Artık tüm yazılarınızı okumaktan ezber yaptım:) lütfen bloga geri dönüp bir şeyler paylaşın bizimle... Saygılarımla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok güzel şeyler yazmışsınız. Çok teşekkür ederim.
      Yakınımın sağlık sorunları nedeniyle sıkıntılı bir süreçte bloğuma ara vermiştim. Yakın zamanda vefatı ise beni sarstı. Bloğuma şimdilik dönüş yapmayı düşünmüyorum.
      İleride tekrar yazmaya başlar mıyım bilemiyorum.
      Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler, saygılar...

      Sil
    2. Anlıyorum Allah'tan rahmet ve size de sabır diliyorum. Size hatırlattıysam kusuruma bakmayın :( tekrardan saygılar ve sevgiler.. En kısa zamanda aramızda görmek dileğiyle..

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim. Çok sağ olun...

      Sil