Sayfa Başına Dön

Eski Yabancı Diziler

15 yorum
eski yabancı diziler isimleri
Efsane olmuş, döneme damgasını vurmuş eski yabancı dizileri listeledim. Polisiye, bilim-kurgu, fantastik, komedi...gibi her türden dönemin en iyi eski yabancı diziler, isimleri karışık olarak sıraladım.

1-Muhteşem İkili (Perfect Strangers):
Çocukluğumda severek izlediğim komedi türündeki dizinin ismi aklımda  Kuzen Larry olarak kalmış.  Şu an dizinin adının Muhteşem İkili olduğunu yeni öğrenmiş bulunuyorum. 1986-1993 yılları arasında yayımlanmış. Edi ile büdü gibi iki karakterin maceraları karşımıza çıkıyor. Biri oldukça sinirli, ciddi ve mantıklı; diğeri sempatik, saf olan iki kuzenin aynı evi paylaşmasıyla dizi başlıyor.

2-Friends:
Efsane olmuş dizilerden biri. 1994-2004 yılları arasında yayımlanmış bir sitcom.
Altı arkadaşın etrafında dönen olaylar anlatılıyor.

3-How I  Met Mother:
 2005-2014 yılları arasında yayımlanan dizi, ülkemizde Cnbc-e kanalında  yayımlanıyordı. Friends dizisine benzer bir dizi. Yine oldukça sevilen diziler arasına girmiştir. 

4-Lost:
2004-2010 yıllar arsında yayımlanan dizi oldukça ses getirmiştir.  Dizide farklı birçok karakterin yer alması, onların şaşırtıcı hayat hikayelerine değinilmesi ve gizemli, şaşırtıcı  olayların olması diziyi izlenmeye değer kılan başlıca unsurlar.
Bir uçak kazası sonucu gizemli bir adaya düşen yolcuların esrarengiz adayı keşfederken herbir karakterin geçmiş yaşamlarını öğreniyor, adada karşılarına çıkan enteresan olaylara tanık oluyoruz. 

5-Gizli Dosyalar (The X Files):
1993-2002 yıllarında yayımlanmış, oldukça fazla izleyici kitlesine sahip dizilerden biri. 2016 yılında da tekrar devamı çekilmiş bilim-kurgu türünde bir dizi. Uzaylı, yaratık, gizem, mistik, ayin...gibi her bölümde ilginç konular işleniyordu. İki FBI çalışanın gizemli, paranormal olayları çözmek için iz peşine düşmeleri konu alıyor.

6-Merlin:
2008-2012 yıllarında yayımlanmış fantastik bir dizi. Kral Artur efsanesinin dizi versiyonu. Arthur'un gençlik dönemi ele alınıyor. Tabii dizide Kral Arthur efsanesinden farklılıklar da bir o kadar mevcut. Ayrıca büyücü Merlin efsanede oldukça yaşlıyken dizi de ise Arthur ile aynı yaşlarda olan biri olarak karşımıza çıkıyor.

7-Sherlock:
Efsane karakterimiz Sherlock Holmes, bu kez günümüz koşullarında yardımcısı Watson ile karşımızda.

8-Mavi Ay (Moonlighting):
Birbiriyle çok anlaşamasalar da ortak olarak çalışmak zorunda kalan esprili dedektif  David ve  Maddie'nin maceraları. 1985-1989 yıllarında yayımlanmış, çocukluğumda severek izlediğim dizilerden biriydi.

8-Bizim Ev (Full House):
1987-1995 yıllarında çekilmiş efsane dizilerden biri daha. Eşi ölmüş olan Bob; üç kızı, karısının  kardeşi ve onun arkadaşı olmak üzere bir evde yaşamaktadılar.

9-Alf (1986-1990):
Alf uzaydan dünyaya gelmiştir. Bir Amerikan ailesiyle birlikte yaşamaktadır. Ev halkı onu aileden biri olarak görüyorlardır. Tek bir sorun vardır yabancılardan onu gizlemeleri gerekiyordur.  Komedi türünde bir dizi.

10-Sabrina (1996-2003):
Sabrina iki teyzesinin yanında yaşamaktadır. 16 yaşına geldiğinde cadı olduğunu öğrenir. Normal bir dünyada bir taraftan cadı olduğunu gizlemesi, diğer taraftan cadılık hakkında birçok şey öğrenmesi gerekecektir. Sihirli dünya ile normal insanlar arasında arasında denge kurmaya çalışırken onun   yaşamına tanık oluyoruz.

11-Altın Kızlar (The Golden Girls, 1985-1992):
Döneme damgasını vurmuş komedi dizilerinden biri. Emekli olmuş aynı evi paylaşan dört kadının yaşamları anlatılıyor.

12-Cosby Ailesi (The Cosby Show, 1984-1992):
New York'ta yaşayan altı kişilik siyahi bir ailenin günlük yaşamlarına tanık olduğumuz komedi türünde bir dizi.

13-The Walking Dead :
2010 yılında yayımlanmaya başlamış bir zombi dizisi.

14-Prison Break (2005-2017):
Abisinin işlemediği bir cinayetten dolayı idamı istenilmesi üzerine Michael, abisini hapisten kaçırmaya karar verir.  Hapishanenin krokisini vücuduna dövme olarak çizer. Sonra bir suç işleyerek abisinin bulunduğu hapishaneye girmeyi başarır. Planın en zor kısmı geriye kalmıştır, vücuduna çizdiği binanın krokisiyle abisini hapisten kaçırmak. Yalnız bu o kadar kolay olmayacaktır.

15-The 4400 (2004-2007):
Bilim-kurgu türünde bir dizi. 4400 kişi ortadan kaybolmuştur. Yıllar sonra 4400 kişi olağanüstü güçlere sahip olarak geri dönmüşlerdir. Bu kişileri araştırmak üzere bir ekip kurulur. Bu kişilerin gizemi yavaş yavaş ortaya çıkacaktır.

16-The Mentalist (2008-2015):
Polisiye türünde bir dizi.

17-Vampir Günlükleri (The Vampire Diaries,2009-2017):
İsminden anlaşıldığı üzere bir vampir dizisi.

18-Gilmore Girls (2000-2007):
Bir kasabada yaşayan anne-kızın yaşamı konu alıyor.

19-Rizzoli & Isles:
Yazar Tess Gerritse'in romanından uyarlanmış. Diziyi önce izlediğim için ne kadar çok övülse de yazarın romanlarını okumaktan kaçındığımı söyleyebilirim. Polis Rizzoli ile doktor olan İsles'in etrafında dönen polisiye türünde bir dizi.

20-Smallville (2001-2011): 
Süperman'ın gençliğini anlatan bir dizi.

21-Heroes (2006-2010):
Bilim-kurgu, dram türünde olan bu dizi, beğenerek izlediğim 4400 isimli diziye benziyor. Benzerliği ise burada da herbir karakterin farklı olağanüstü güçleri  olması.

22-Yabancı (Outlander): 
Kitabını yarıda bıraksam da izlemeyi düşündüğüm dizilerden biri. Zaman yolculuğu konulu filmler, diziler hep ilgimi çekmiştir. 1945 yılında yaşayan bir hemşirenin tesadüfen geçmişe yolculuk yapmasıyla farklı bir tarihte yaşamak zorunda kalmasını konu alıyor.

23- Dexter (2006-2013):
Bir seri katil olan Dexter polis departmanında çalışmaktadır. Onu diğer katillerden ayıran bir farkı vardır. O, suçlu kişileri hedef almaktadır.

24-My Name is Earl (2005-2009):
Komedi türünde bir dizi. Earl kaza geçirdikten sonra karma felsefesine inanmaya başlar, hayatında kime bir kötülük yapmışsa bundan sonra bunları düzeltmeye kendini adar. Bir şekilde kötülüğü dokunduğu kişileri bulup onlara iyilik yaparak karmasını düzeltmeye çalışacaktır.

25-Dedikoducu Kız (Gossip Girl, 2007-2012):
Kitap serisinin uyarlaması olan bir gençlik dizisi. Hep Cnbc-e kanalında karşıma çıktığında ilgimi pek çekmemişti, izlemedim; ancak  Türk uyarlaması olan Küçük Sırlar'ı ablam sayesinde izlemiştim. Yabancı versiyonu  benim ilgimi çekmemiş olsa da sevilen ve hayran kitlesine sahip bir dizi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

26-House M.D.(2004-2012):
Kuralları hiçe sayan, sadece kendi bildiğini yapan asabi bir doktorun etrafında gelişen olayları konu alıyor. Dizinin birkaç bölümünü izlemiştim. Denk geldiğim bölümlerde o kadar da olmaz denilen karmaşık bir durum mu desem  teşhis mi desem bilemiyorum ilginç bir mevzuyu anlatıyordu huysuz doktorumuz. Çok uç noktalarda bir konuya denk gelmiştim anlayacağınız. Şimdilerde Türk versiyonu olan Hekimoğlu yayımlanıyor.

27-Doktor Who:
1963 yılından beri yayımlanan bilim kurgu türünde dizi. Ne zaman televizyonda bu diziye denk gelsem başrol oyuncusunun değiştiğini fark etmiştim. Geçmişten bugüne dizide doktor rolünü 12 oyuncu oynamış. Son üç değişime denk gelmişim sanırım. Çok fazla hayran kitlesine sahip dizilerden olsa da izlediğim bir dizi değil.

28-Buffy The Vampire Slayer (1997-2003):
Dram, fantastik türünde bir  vampir dizisidir.

29-The Big Bang Theory (2007-2019):
Oldukça sevilen, geniş hayran kitlesine sahip komedi türünde bir sitcom.
Dahi ancak asosyal olan bir arkadaş grubunun etrafında gelişen olayları konu alıyor.

30- Teen Woolf (2011-2017):
Kurt adam hikayesine dayalı fantastik gençlik dizisi.
Lise öğrencisi Scott bir kurt adam tarafından ısırıldıktan sonra bedenindeki değişimleriyle mücadele etmeye çalışır. En sonunda bir kurt adama dönüştüğünü fark eder. En yakın arkadaşı onunla ilgili bu gerçeği öğrendiğinde de onun yanında olacaktır. Scott hem kurt adama dönüşmesiyle mücadele ederken hem de bu durumu diğer insanlardan gizlemek için uğraşacaktır.

31-The O.C. (2003-2007):
Yayımlandığı dönemde bayağı beğenilmiş bir  gençlik dizisi. Bir grup zengin ailenin çocukları etrafında dönen olaylar ele alınıyor. Bu dizinin  ülkemizde uyarlaması Medcezir.

32-Kara Şimşek (Knignt Rider, 1982-1986):
Efsane olmuş dizilerden biri.  Konuşabilen, kendi kendine hareket edebilen bir araba ve sahibinin aksiyon dolu maceraları konu alıyor.

33-A Takımı (The A-Team, 1983-1987):
Döneme damgasını vurmuş dizilerden biri daha.  A Takımı, para karşılığında başı dertte olan kişilere yardım etmek üzere kurulmuş dört üyeden oluşan gizli bir ekiptir. Her bölümde farklı bir kişinin yardım isteği için harekete geçerek, akıllıca yollarla çözmeye çalışıyorlardır.

34-Supernatural:
2005 yılında izleyiciyle buluşan dizi günümüzde halen devam etmekte aslında. Eski diziler arasında yine de ekleme kararı aldım. İki erkek kardeşin yaratıklar,  hayaletler...gibi olağanüstü varlıkları avlaması üzerine kurulu bir dizi. 

35-Game of Thrones (2011-2019):
Dizi George R.R.Martin'in Buz ve Ateşin Şarkısı isimli kitabın uyarlaması.
Yayımlandığı dönemlerde geniş bir izleyici kitlesine sahip fantastik bir dizi. Game of Thrones, televizyon tarihinde efsane diziler arasında yerini almıştır.
Ülkemizde Cnbc-e kanalında yayımlandığı dönemlerde karşıma çokça çıksa da diziyi izlemeyenlerdenim maalesef.

36-Zeyna: Savaşçı Prenses (Xena: Warrior Princess, 1995-2001):
Mitolojik bir kahraman olan Zeyna'nın maceralarının anlatıldığı bu dizi sevdiğim diziler arasındaydı. Zeyna ve yakın dostu Gabriel  sürekli yolculuk halindedirler. Ve bu seyahatlerde karşılarına çıkan zor durumda kişilere yardım ederler.

37-Küçük Ev (Little House on the Prairie, 1974-1983):
Çok eski yıllarda yayımlanmış olsa da şöhreti günümüze kadar gelmiş dizilerden.

38-Görevimiz Tehlike (Mission Impossible, 1966-1973):
Casusuluk- gerilim türünde aksiyon dolu bir dizi.Yine akıllarda yer etmiş önemli dizilerden. Günümüzde ise film serisi olarak yeniden çekiliyor.

39-Charlie'nin Melekleri (1976-1981)
Bi fenomen olarak televizyon tarihinde yer alan Charlie'nin Melekleri günümüzde de film serisi olarak yeniden seyirci karşısına çıkıyor. Charlie ve onun için çalışan üç kadın ajanın maceraları anlatılıyor.

40-Tatlı Cadı (1962-1972):
Ünü günümüze kadar  gelmiş efsane dizilerden biri. Sinema ya da Türk versiyonlarını çokça izlediğim dizinin bir ara Flash tv'de yayımlandığında izleme şansım olmuştu.

41-Köle İsaura:
Ülkemizde Trt-1'de yayımlandığı dönemlerde fırtınalar estiren bir Brezilya dizisi. Diziyi hatırlamıyorum; yalnız çevremde,  bazı kişilere 'köle İsaura' diye lakap takıldığı bir döneme şahit olduğumu anımsıyorum.

42-Ziyaretçiler (Visitors, 1984-1985):
Ülkemizde Trt-1 kanalında yayımlanmış unutulmayan  bilim-kurgu dizisi. Amaçları dünyayı ele geçirmek olan uzaylıların insan kılığına girerek dünyada yaşamlarını sürdürdüklerine tanık oluyoruz.

43-Alacakaranlık Kuşağı:
Bilimkurgu-korku-gerilim-gizem türünde ilginç ve farklı bir dizi.

44-Charles İş Başında(Charles in Charge, 1984-1990):
Aile ve gençlik komedi dizisi.

45-Uzay Yolu (Star Trek, 1966-1969):
Kaptan Kirk ve mürettabatının uzaydaki maceralarını konu edinen bilim-kurgu türündeki dizi.

46-Breaking Bad (2008-2013):
Bu dizi için burada yer verip vermeme  konusunda biraz tereddüt etsem de çok beğeneni ve seveni olduğu için listeye eklemeye karar verdim. Bir kimya öğretmeni kanser olduğunu öğrendikten sonra dürüst çizgisinden çıkmaya karar verir. Ve eski öğrencisiyle birlikte yasaklı madde üretimi yapmaya başlar. Ve bu yeni işiyle de yaşamı  farklı bir seyirde ilerleyecektir.

47-The Sopranos(1999-2007):
 Mafya ailesini konu edinen bir dizi. En iyi diziler arasında gösteriliyor. Ülkemizde uyarlaması da çekilmişti. Orijinali gibi istenilen etkiyi pek gösteremediği için erken final yapmıştı dizi.

48-The Nanny (1993-1999):
Ülkemizde yayımlanmış Dadı isimli dizinin özgün versiyonu. Senaryo ve dekor The Nanny dizisi gibi birebir uyarlanmış olsa da dizide ufak farklılıklar da mevcut. 

Ayrıca eski Türk dizileri yazıma da göz atabilirsiniz.

15 yorum :

  1. Yer imlerime ekledim bir ara bakacacağım teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Bu arada bloğunuz gerçekten güzel. Başarılar diliyorum.

      Sil
  2. MGelişim ve Meraklı neden bloglara yorum bırakırken link bırakmaz acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun nedeni 6 yıl öncesine dayanıyor. Bloğumu ilk açtığım zamanlarda aldığım bir karardı aslında. Ben bloğumu ziyaretçiler kendileri bulsun, beğenirlerse takibe alsınlar düşüncesiyle başlamıştım bu yolda. Hep anonim yorum yapıyorum. Bloğumu tanıyan blog arkadaşlara bazen hesabım açık yorum yaptığım da oluyor.

      6 yıl bu şekilde hareket etmenin gerçekten büyük bir rahatlık olduğunu gördüm. Bundan vazgeçemiyorum:))

      Sil
    2. Yazarken birkaç hatam olmuş. Görmezlikten gelirsiniz umarım:))

      Sil
    3. Açıkçası bana uzak bir konu olduğu için ve de bu sitemimim dile getirmek için buraya geldiğimden dolayı yazı içeriğine bakmadım desem umarım kızmazsınız. :)

      Sil
    4. Recep Bey, sizi kıracak bir şey mi yaptım? Eğer bir hatam olduysa gerçekten bilmek isterim. Sizi kırdığımın farkında bile değilim.

      Konuyla alakalı, alakasız tüm yorumları yayımlıyorum. Benim için hiç sorun değil. İstediğinizi yazabilirsiniz.

      Sil
    5. Yok ben aslında "sitem" diyerek yanlış bir kelime kullandım. Neden link bırakmadığınızı "merak" ettiğimi dile getirmek için demem lâzımdı. :)

      Sil
    6. Bir sorun olmadığına gerçekten sevindim.
      Sevgiler, saygılar...

      Sil
    7. 20 gün olmuş yeni yazı girmemişsiniz. :)

      Sil
    8. Demek o kadar olmuş:)
      Çok sık yazmıyorum maalesef...

      Sil
  3. Eskiler daha mutluluk verici idi. şimdikileri aptallarda izlesin diye popcorn yapıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden diziler daha güzel ve izlediğinizde gerçekten mutluluk veriyordu.
      Şimdilerde biraz daha çabuk mu tüketiyoruz bilemiyorum bana da biraz basmakalıp gibi geliyor diziler.

      Sil
  4. Listedeki dizilerin çoğunu izledim. Bu listedeki favorim Doctor Who(aslında benim hep favorim Doctor Who). 6 kere baştan izlemişimdir(dizinin eski versiyonunu sadece 1 kere izledim). Maalesef dizi ideolojik mesaj verme uğruna harcanıyor son 2 sezondur. Bu beni çok üzüyor. Güzel içerik, teşekkürler.
    Maksat Gelisim, benim girip incelediğim ilk blog senin bloğun oldu(şans eseri buldum). Blog konusunda biraz heveslendirdin beni. Ürettiğin içerikler gerçekten ilgi çekici. Güzel vakit geçirmek için birebir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, dizinin yeni versiyonunu hiç izlemediğim için pek yorum yapamıyorum maalesef. Bir dizinin ideolojik olması dizi için bir risktir aslında. Her ülkede izlenen ve kitlesi olan bir dizi için bu konuya dikkat edilmemesi üzücü bir durum olmuş gerçekten.
      Seni blog konusunda heveslendirdiğime sevindim. Umarım sen de bloğuna devam edersin. Böyle hoş geri bildirimler aldığımda beni yazmaya teşvik ediyor.
      Güzel yorumun ve bloğa katkın için çok teşekkür ederim.

      Sil