Sayfa Başına Dön

Blogumun Logosunu Nasil Yaptim?

10 yorum
blog logosu nsıl yapılırBloğumun logosunu nasıl yaptığımı merak eden olur mu? Bilemiyorum. Yine de ileride merak eden olur  diye ve izlediğim yolu unutmadan bloğuma kaydetmeye karar verdim...Bloğumun eski logosunu pek beğenmiyordum. Açıkçası değiştirmek için de bir şey yaptığım yoktu. Çünkü çok meşakkatli bir süreç logo hazırlama.

 Logo hazırlaması zevkli ve kolay aslında . Ancak renk seçimi, yazı tipi derken biraz insanı meşgul ediyor. Deneme yanılma yoluyla en iyiyi bulayım derken eskilerini de unuttuğunuz için en son yaptığınızı mecburen kabul etmek zorunda kalıyorsunuz.

Bu yazımda PhotoScape ile logo yapma,  Pixlr.com ile arka planı şeffaf  yapma konusunda izlediğim yoldan bahsettim.

Blog Logomu PhotoScape' da yaptım
Logo yapma sitelerini tek tek dolaştım. Bir de ne göreyim ücretsiz diye bildiğim birçok logo yapma siteleri  ücretliye dönmüş. Benim için çok sorun olmadı bu durum tabii. Çünkü ücretsizken de çok beğendiğim logolar yapamamıştım.

Ben hızlıca deneme amaçlı logo sitelerini denerim. Karşıma ne çıkacağını  önceden bilmediğim için nasıl bir şey oldğunu anlamak için hızlıca şöyle bir  göz atarım.  İncelemeden hemen işe girişmem. O kadar emek ver. En iyi şekilde logoyu hazırla. Saatlerce zaman harca. Bitirdiğinde karşına fiyatı şu kadar diye bir bilgi çıksın. Sanırım bir asabi olma nedeni...

Bir de şu var ücretsiz olduğu dönemlerde de çok başarılı logolar olmadığı için tüh yaaa ne güzel logo yaptım diyecek bir durumum da olmadı. Benim açımdan logo sitelerinin ücretli olmaları çok yakınmama sebep değil. Yanıltmaları ise onları ilgilendirir.

İnternet kullanıcıları zaten sitelerin yaklaşımları hakkında az çok bir fikirleri oluyor. Başarının ve marka olmanın 1. sırrı açık ve net olmak. İkincisi güvenilir olmaktan geçiyor sanırım.

Daha önce kullandığım Cooltext sitesi vardı. Halen de ücretsiz. Bu siteyi yine kullanacaktım. Ancak aklımdaki logo için bu sitede bir yol bulamadım. Ben de başka bir alternatife başvurdum. O da PhotoScape.. Biraz daha deneme yaparak işin inceliklerini az da olsa öğrendim.

photoscape ile logo yapma
Photocape'de yalnız arka planı beyaz olarak logoyu bilgisayara yüklüyor. Ne yaptıysam bir türlü çözemedim. Logo arka planı şeffaf yapma sitesi varmış. Oradan yardım alarak çok kolay şekilde bunu da yaptım. Bu siteden de bahsedeceğim yazımın sonlarına doğru.

Bu logom iyi olmuş mu, ne dersiniz? O kadar uğraştığımdan kanıksamaya başladığım için bir beğeni belirtemiyeceğim. Yalnız eskisinden daha iyi olduğunu düşünüyorum.

 Blog logosu tamam derken bir de baktım bu kez tema ve logo uyumsuz.. Temam öyle bir şey ki..değişiklik yapmak çok zor. Bir gün de bu uyumsuzluğu çözerim umarım. Şu iki logodan ikincisine karar kıldım.
PhotoScape daha önce bilgisayarıma indirmiştim.  İnternetten beğendiğim birkaç yazı tipini de bu programa yükledim. Eğer bu programda istediğiniz yazı stili yoksa internetten yükleyebilirsiniz.

PhotoScape ile  istediğiniz gibi logo yapma şansınız var.. Resimli ya da sadece isimle....Çok farklı, ilginç logolar bile çıkartabilirsiniz. Hayal gücünüzün ne kadar geniş olduğuna bağlı olarak istediğiniz gibi şeyler ortaya çıkarabilirsiniz.

 Logo Nasıl Yapılır?
Malzemeler:
*1 adet PhotoScape  (Bilgisayarınıza indirdiğimiz bir program. Daha önce indirmiştim ben)
*İstediğiniz kadar resim (Blog başlığı tasarımında resim kullanmak isteyenler için)
*1 Adet Pixlr.com  (Bu sitede arka planı şeffaf yapmak için başvuracağımız site. Direkt online kullanıyorsunuz. İndirmenize gerek yok.)

Resimli logo yapma:
1-Logonuzu Sade mi Renkli mi Alırdınız?
Nasıl bir logonuzun olmasını istediğinize karar verin: Bir kararınız yoksa her rengi deneyin.
Beğendiğinizi kaydedin. Ben bloğumda her yaptığım logoyu taslak olarak alt alta sıraladım. Bir arada görünce hangisinin iyi olduğunu daha kolay görebiliyorsunuz. (Not: Renkler hangi alana hitap ediyor, araştırmanızı tavsiye ederim. Renk uyumu da önemli tabii.)

2-Bloğunuzu yansıtacak bir resim belirleyin:
Logonuzda resim olmasını istiyor musunuz?  Önce bir resim belirleyin. Ben pixabay.com'dan resimleri genelde indiriyorum. 

Blog başlığı tasarımını nasıl yapılacağını göstermek için  hem yazılı hem resimli bir örnekle bu çalışmayı göstereceğim:

Mesela moda, güzellik, makyaj ile ilgili blogunuz olduğunu düşünelim. Bununla ilgili bilgisayarımda daha önce indirdiğim bir resim vardı.  Nerede kullanacağımı bilemiyordum. Fırsat bu fırsat bu yazımda kullanmalıyım dedim. Bu resim olsa olsa moda, güzellik için uygun  bir resim olur dedim.
Kullanacağımız resim şu oluyor:
logo yapımı

Bu resim kareydi.  PhotoScape'da çerçeveyi daire olarak belirledim. 

Aşağıdaki resimde okla gösterdiğim yerler yazınızda değişiklik yapacağınız önemli seçenekler. Onları kullanarak yazınızda ufak ancak çarpıcı değişiklikler yapabilirsiniz.
Yazı stilini belirledikten sonra  Dış Çizgi -Gölge- UYGULA diyerek renk, yazı puntosunu da istediğiniz şekilde ayarladığınızda  çok farklı, kendine has bir tasarım çıkartabilirsiniz.

logo nasıl yapılır


Tasarımın Son Hali:
logo nasıl yapılır
Bu resimdeki krem rengi tonlarını da şeffaf olmasını isterseniz sonuç:
logo nasıl yapılır
Logo Arka Planı Şeffaf (Transparan) Yapma:
Şimdi gelelim arka planı beyaz olan  logoyu  şeffaf yapmaya. İnternette arka planı şeffaf yapma ile ilgili  o kadar aramama rağmen bir bilgi bulamadım. Öğrendiğim tek şey PNG'nin anlamı oldu. Resimlerin arka planı şeffaf olduğunu ifade ediyormuş. Png Yapma kısaca resim arka planını saydam yapmakmış.

Youtube'da araştırdım. Zor olsa da aradığımı orada buldum.
Not: Pixlr yenilenmiş. Aşağıdaki yol eskisi için anlatılmıştı. Yenisinde yan panelde makas sembolünü tıkladığınızda arka planı silme işareti olan yıldızlı simge karşınıza çıkacaktır.

1 adım:
 Google arama kutusuna Pixlr yazın. İlk çıkan siteye tıklayın.
Resimde gördüğünüz okla gösterdiğim OPEN PİXLR EDİTÖR 'ü tıklayın.
arka plan şeffaf yapma

2-Adım:
Aşağıdaki gibi bir  pencere açılacak.
İlk satırdaki CREATE A NEW İMAGE  tıklayın.
logo arka plan şeffaf yapma

3-Adım,
Burası önemli logonun boyutunu burada ayarlayın. çünkü arka plan ne kadar şeffaf olsa da bunu bloğuma yüklediğimde geniş bir alan kapladığını fark ettim.
Arka plan Şeffaf  olması için Transparent yazan yere tik atmayı unutmayın.
logo arka plan nasıl şeffaf yapılır
NOT:  Dilerseniz İngilizce dilini language yazan yerden Türkçe yapabilirsiniz.

5-Adım:
Katman sekmesinde (Layer)
Resmi katman şeklinde aç (Open image as Layer) satırına tıklayın.
Bilgisayarınızdan logonuzu ekleyin.
resim arka planı şeffaf yapma

6-Yüklediğiniz logonuzun arka planını silmek için aşağıdaki resimdeki okla gösterdiğim işareti tıklayın.
Daha sonra resimde silmek istediğiniz arka plana tıkladığınızda (ben beyaz arka plana tıklamıştım) kenar çizgiler hareket halinde oluyor. Tek yapmanız gereken şey DELETE tuşuna basmak.
Bu kadar. Beyaz arka plan silinecektir.
arka plan şeffaf png


7-ADIM :
Bundan sonrası yine çok önemli.
Kaydet dediğinizde aşagıdaki resimdeki gibi pencere açılacak.
Jpeg' olarak görünen satırı  PNG şeffaf yapma satırına tıklayın. Bunu yapmazsanız arka plan yine şeffaf olmuyor.
resim arka plan png

Tamam deyin,  bilgisayarınıza logonuzu kaydedin.
Ücretsiz, kolay şekilde bloğunuzun logosunu oluşturabilirsiniz.

Not: Blog logomun masaüstü görünümü iyiken mobilde bulanık çıktığını fark ettim. Deneme yanılma yoluyla bir logo boyutunu belirledim.

250*103 boyutlarında arka planı ayarladığımda mobilde logo güzel duruyordu. Eğer böyle bir problem yaşarsanız bir de bu ölçülerde logo yapmayı deneyin.


10 yorum :

  1. çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Ben de blog yazmaya yeni başlayanlardanım inşallah uzun yıllar devamını getirebilirim sizin blogunuzun tasarımını çok beğendim sade amacına uygun ben şu an blogger'ın standart temalarından birini kullanıyorum ve değiştirmek istiyorum internetten rasgele indirip yüklemek bana güvenli gelmiyor siz bu konuda ne yaptınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben de bloğumun ilk yıllarında Blogger'ın temasını kullanıyordum. Ancak tasarım konusunda pek başarılı olamadığım için hazır temaya geçmiştim.

      Ben tema seçimi yaparken izlediğim yol biraz hasbelkader oldu. Ücretsiz blogger temaları olarak internette araştırdım. Yorumlara göz attım deneyen olmuş mu geribildirimler var mı diye temayı kullananların yorumlarına baktım. Çünkü bir temanın güvenli olup olmadığını nasıl anlayabiliriz merak etsem de hala cevabını bilmiyorum. Bu nedenle ben yorumlara dikkat ediyorum. İkincisi de deneme amacıyla açtığım bir bloğum var.Temaları bu deneme amacıyla açtığım bloğuma yüklüyorum.Ve orada tasarımına bakıyorum. Düzenleme yapıyorum. Google hız testinde bloğumun hızına ve Gtmetrix sitesinde de temanın puanına bakıyorum. Bu temanın ve bloğun hızını görmek için siteler, güvenirliğini göstermekten ziyade bunu da belirteyim. Size tavsiyem yorumları incelemeniz. Zaten internette blog temaları paylaşımlara bakarsanız hepsi aynı temalar olduğunu göreceksiniz. Benim bu kullandığım tema ismi Standart. Ancak kodları sıkıştırılmış ve değişiklik yapmak benim için çok zor oluyor. Mesela yazı başlığı fontunu bir türlü değiştiremedim. İyi bir tema, güvenilir bir tema bulmak da zor olduğu için aynı temayla devam ediyorum.
      Benim izlediğim yol bu şekilde.Siz de araştırdıkça az da olsa biraz fikriniz oluşacaktır diye düşünüyorum.
      Bir bloğum daha var. Blogger kendi temasını kullanıyorum. Onu oldukça sadeleştirdim. Hızı ve tema puanı iyi olduğunu görünce hazır tema kullanmaktan vazgeçtim. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil
    2. Çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Merhaba size öncelikle emekleriniz ve paylaşımlarınız için de çok teşekkür etmek istiyorum, bilgilerinizi açık bir şekilde paylaşmış olmamız beni mutlu ediyor malum bilgi cimrisi o kadar çok insan var ki sizin yazıları okurken cömertçe yazdıklarınızı gördükçe diğer yazılarınıza da dikkatimi vermedim değil, emeklerinıze sağlık başarılarınızın devamını diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Bu güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Çok naziksiniz. Faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana.
      Sevgiler, saygılar...

      Sil