Sayfa Başına Dön

Virginia Woolf 'tan Yazarlık Dersleri (Danell Jones)

Hiç yorum yok
Virginia woolf tan yazarlık dersleri
 Virginia Woolf hakkında az çok bir şeyler bilmeme rağmen kitaplarını henüz okumamış olmam biraz yadırganır bir durum aslında. Açıkcası çok merak ettiğim ''Deniz Feneri '' adlı kitabını gözüme kestirmişken çok ağır ve zor okunan bir kitap olduğu yönündeki bazı yorumlar bu eserden biraz çekinmeme sebep oldu. Okur muyum? Bilemiyorum.

 Fakat yazarın ''Mrs. Dalloway''adlı romanını okumayı istiyorum; kitabın ismini zihnimin bir köşesine yazdım.

Jane Austen hakkında internette araştırma yaparken bu yazarla karşılaşmıştım. Hakkında edindiğim bilgilerden sonra  eserlerini okumayı düşündüğüm bir yazar oldu benim için Virginia Woolf.

 Ayrıca'' Virginia Woolf'tan Yazarlık Dersleri'' başlıklı bir kitap her seferinde karşıma çıktığında yazma ile ilgili önerilerin neler olduğunu çok merak ediyordum.Ve sonunda bu kitabı okuyarak muradıma ermiş oldum.

   Bu kitabın yazarı Danell Jones. Virginia Woolf 'un günlüklerinden, makalelerinden, eserlerinden yola çıkarak kısaca ''yazma üzerine''elde ettiği bilgileri Woolf 'un bir sınıfta yazarlık dersleri verdiğini kurgulayarak yansıtmıştır.
Virginia woolf tan yazarlık dersleri

Virginia Woolf hayatında böyle bir yazarlık dersi vermemiştir. Danell Jones onun eserlerinden elde ettiği bilgileri onun ağzından bizlere sunmuş.

Woolf'un yakınları ve arkadaşları tarafından karakterini ve hayatını anlattığı iki ciltlik bir kitaptan faydalanarak bir sınıf ortamında onu ete kemiğe büründürmüştür.

 Zaten kitabı okuduğunuzda onun hakkında verilen bilgilerin gerçek olduğunu; sınıftaki öğrencilerin ise günümüz Amerikan insanını yansıttığını fark edeceksiniz.

 Peki yazar kurguladığı bu sınıf ortamında başarılı olmuş mu? diye bir soru da geçmedi  değil aklımdan. Bunun ne önemi var dedim sonra. Çünkü başlıktaki gibi ben Virginia Woolf 'un yazma sanatı üzerine tecrübelerine ve tavsiyelerine odaklandığım için diğer ayrıntıları, kurguları pek önemsemedim.

        Kısaca Virginia Woolf günümüzde yaşasaydı ve yazarlık dersi verseydi nasıl olurdu? Sorusunun cevabını bu kitapta buluyoruz bir nevi.

 Eğer dünya edebiyatında önemli bir yere sahip olan Virginia Woolf' un yazma üzerine önerilerini öğrenmek isterseniz bu kitaptan yararlanabilirsiniz.

 Yazarlıkla ilgili kitaptan birkaç bilgi;
     - Woolf 'un yazma konusunda tavsiyesi; çok kapsamlı okumak, düzenli yazmak...

      - Rutin bir şekilde haftanın her günü sabah dokuz buçuktan öğle yemeğine kadar yazmaya vakit ayıran Woolf,eğer yazmaya böyle bir zaman ayırır ve bunu kararlılıkla sürdürürseniz muazzam eserler ortaya çıkartabilirsiniz, diyor.

      - Ciddi bir yazar olmak için ciddi bir okur olmak gerekir. Kendini vererek okumak, ayrıntılı notlar tutmak  kitaba hakim olmanızı sağlar.

       - Günlük tutmak; Her şeyi yazabileceğiniz bir defteriniz olsun; öfkelenin, tasvir edin, sizi etkileyen alıntılara yer verin, yeter ki yazın.

       - Yeni fikirler için günlükler tutmaya başlayın. Woolf günlüğüne şöyle yazmıştır; ''Elimde kalemle okumaya başlamak, keşfederek, coşkuyla ifadeleri düşünmek en büyük heyecanlardan biridir. Okurken güçlü bulduğunuz ifadeleri ve betimlemeleri not alın.

      -Klasiklerin tamamını kendinizi vererek okuyun. Ama sadece iyi kitaplar okumakla da kendinizi sınırlamayın.

      -Edebiyat kimsenin mülkü değildir, edebiyat herkese aittir.

Yukarıya sadece genel olan bilgilerin bir kısmını yazdım. Kitapta daha fazlasını bulacaksınız.

virginia woolftan yazarlık dersleri

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder