Sayfa Başına Dön

Huzursuz Bacak Sendromu için Neler Yaptım?

Hiç yorum yok
Huzursuz Bacak Sendromu hakkında çok detaylı olmasa da az çok ne olduğu hakkında bir bilgim vardı. Ve bundan birkaç yıl önce bunu bizzat yaşayarak nasıl bir sendrom olduğunu da gördüm.
 Bir gün otururken  kilo fazlalığın verdiği rahatsızlığı hissetmeye başladım.

Kilo aldığım bazı dönemler olmuştur; ancak aldığım kilo bana hiç böyle yük olmamış, nefes almakta zorluk çekmeme neden olmamıştı.

    Zamanla oturmanın verdiği eziyeti hissettim; öyle bir şey ki ya oturma şeklinizi değiştirmek istiyorsunuz ya da bir an önce ayağa kalkma isteği...Bunları yapsanız bile yine bir türlü o gerginlikten kurtulamıyorsunuz.

 Çoraplarım ayak bileklerimi adeta sıkıyormuş gibi hissediyor,  bileklerinize bir şeyin dokunması sizde gerginlik yaratıyor. Bu yüzden çorapları çıkarmak zorunda kalıyordum.

En mühimi de geceleri uyuma zamanında ortaya çıkıyor. Yorganın verdiği rahatsızlığı hissederken bir de ayak ve bacaklarımda ağrılar olması cabası.

 O zamanlar ilk yaptığım şey ağrılara iyi gelen yağları sürmek oldu. Ancak her gece her gece
 bu yağları sürmek  beni bezdirdiği için  tedavi edici  bir şeyler yapmam gerektiğine karar verdim. Çünkü bitkisel yağlar sadece günü kurtarıyor, ağrılarıma kesin çözüm olmuyordu.

  O sıralar önce kilo fazlalığımı gidermem gerektiğine kanaat getirdim. Bu bedenimin verdiği sinyaller olmasa kilo aldığımın farkında bile olmayacaktım aslında. Ve o dönem abur cubura dadandığım; yürüyüş ve egzersizi bıraktığım  bir devreydi.

Huzursuz Bacak Sendromu Sorunu İçin Neler Yaptım;
1-Yürüyüş-egzersiz;
Her sabah  yürüyüş yapmaya başladım. Otuz dakika...Yavaş yavaş egzersizleri de ekledim.

 Bir haftanın sonunda etkilerini görmeye başladım; kendimi hafiflemiş, ağrılarımın gitmiş; ayaklarımda ve bileklerimde bir şey giymenin verdiği rahatsızlık da son bulmuştu.
 
Yürüyüş, egzersiz yaptıkça bu sorunumdan kurtuldum. Aklımda o zamanlardan kalan tek
şey var; Huzursuz bacak sendromu adı verilen bu rahatsızlığın''hareketsizlikten'' kaynaklandığı düşüncesi.

 2-Beslenme; 
Bende eğer bir rahatsızlık ortaya çıkarsa baktığım en önemli şeylerden biri  beslenme konusudur. Her sorunumun altında mutlaka sağlıksız beslendiğimi gördüğümü söylemeliyim. Abur cubur yiyeceklerle  sağlıksız beslendiğim her dönem bir  rahatsızlığın  tezahür etmesi  dikkat çekici.

Kısaca ben yürüyüş yaparak, abur cubur yemeyi kesip sağlıklı beslenmeye başlayınca sorun kendiliğinden düzeldi.

3-Zihinsel Neden;

Her hastalığın olumsuz düşünceden kaynaklandığını öğrendiğimden beri her rahatsızlandığımda bu sorunum  hangi olumsuz düşüncemin yansıması olduğunu araştırmak önceliklerim arasında oldu.

Tabii huzursuz bacak sendromu ortaya çıktığında zihinsel olarak hangi düşüncemin bu soruna neden olduğu yönünde ne yaptığımı anımsamıyorum.

Sanırım kısa sürede sorun geçtiği için ve huzursuz bacak sorunun zihinsel nedeni hakkında bir bilgi bulamadığım için o sıralar bunu es geçsem de  yine de şu an   internette  yaptığım  araştırma sonuçlarını buraya yazıyorum.

Huzursuz Bacak Sendromu 
zihinsel nedenleri;
-Planlanan şeyleri hayata geçirememek
-Monoton hayattan sıkılmak ama bir şey yapmamak
-Bazı aile büyüklerine duyulan bilinçaltı tepki
-Sorumluluk istememek
-Vucutta biriken stres yükü

 Benimsenecek, tekrarlanacak olumlu düşünce ;
İdeallerimi gerçekleştirmek için şimdi adım atıyorum.Yeniliklere açığım.

Bir televizyon programında bu sorunla ilgili bilgiler veren bir  doktorun geçmiş olayları düşünüyor musun ya da stresli misin?  gibi bir soru sormuştu, bu sorundan muzdarip bir kişiye.

İşte o zaman aklımda beliren ya da uyguladığım bir şey gelmişti ancak şimdi hatırlayamıyorum.

Siz yine de eğer geçmiş olayları zihninizde dönüp dolaştırıyorsanız sizi üzen şeyler varsa
zihninizi bu gibi olumsuzluklardan arındırın.  Ben bu konuda  ne yaptığımı tam  hatırlamadığım
için ancak bu kadar yazabiliyorum.

Huzursuz Bacak Sendromu yaşayan biri olarak izlenimlerim böyle. Stres, kötü beslenme ve hareketsizlik bence hastalıkların başlamasına bir etken.

Özetle;
Huzursuz bacak sendromu yaşadığım dönem önce kendime yöneldim; otururken vücudumun isyan etmesi, sürekli yer değiştirme, ayağa kalma isteğinin anlamı neydi?

Kilo aldığımı fark etmiştim. Bu durum hem sağlıklıksız beslendiğimi hem de fazla hareket  etmediğimi gösteriyordu.
 Önce yürüyüş, sonra egzersiz ekleyerek şu beni rahatsız eden fazlalıklardan kurtulayım, dedim.
Bir de ne göreyim rahatsızlığım da azaldı. O zaman anladım hareketsizlik de bu soruna yol açmış olabilir.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder