Sayfa Başına Dön

Blog Açacaklara Tavsiyeler

14 yorum
blog açacaklara tavsiyeler
Bazı  bloggerların  üç, beş yazıdan sonra blog yazmayı bıraktıklarını görüyorum.  Belki yazmaya devam etseler belli bir süre sonra istedikleri başarıya ulaşacaklar. Ancak birkaç yazı yazdıktan sonra istedikleri geri dönüşümü alamadıkları için  hemen pes ettiklerini görüyorum. Bu yüzden blog açacaklara kendi gözlemlerime dayanarak onları motive edecek ve yol gösterecek  birkaç şey yazmak  istiyorum.

   Pes Etme:  Blogumu açtığım ilk dönemlerde bazı bloggerların yazıları beni  ümitsizliğe düşürmüştü.
Eleştirel ve herkesin blog açmaması gerektiği yönünde  yazılardı. Biraz ürktüm. Biraz karamsarlığa kapıldım. Blog yazmayı bırakmayı bile düşündüm.  Sonra kendi kendime blogu bırakırsan kaybedersin, dedim. 

Bana yol gösterici, bilgi verici ve  beni motive edici  bloggerları takip etmeye;  pes ettiren karamsarlığa sürükleyen bloglardan uzak durmaya karar verdim.

Bir konuda yapılan araştırma, çalışma  ve uygulama siz isteseniz de istemeseniz de başarıyı beraberinde getiriyor. İlk başlarda tökezlemem yanlış yazılar yazmam olağan. Henüz acemiyim. Yaza yaza öğrenebilirim.  Yeni bir şeyi öğrendiğimizde, hep  zorlanarak olmadı mı? Bu da böyle. Yanlışımız, hatalarımız elbet olacak.

(Bunu yazmamın amacı kesinlikle bloggerları eleştirmek  değil. Sadece blog dünyasına  adım atarken insanların yazdıkları, söyledikleri ister istemez sizi çok etkiliyor. Bir nevi her yazıdan nem kapıyor insan. Böyle durumlarda daha kararlı olunması için kendi tecrübelerimi aktarmaktı amacım. Bu acemilik dönemi atlattıktan sonra zaten her bloggerın görüşlerine saygı duymaya başlıyorsunuz. Sizi hiç etkilemiyor. Kendi bildiğiniz yolda devam ediyorsunuz. En azından bende öyle oldu.)

 Blog, yazma konusunda iyi bir platform. Yazma yeteneğimi geliştirmek için blogda yazmam gerektiğini hep hissettim. Sonradan fark ettim ki birçok faydası  varmış.
Blog yazmanın faydaları; blogda yazarak bilgilerimi tazelemiş oluyorum. Araştırmaya yöneliyorum. Öğreniyorum.
İstikrarlı bir şekilde yazdığım için zihnim canlı, aktif. 
Ve farkında olsanız da olmasanız da kendinize güveninizde bir artış oluyor. Konuşmalarınıza, tavırlarınıza bile bu yansıyor.

Kitap okuyorsunuz. Çünkü kitap okumanız için bir nedeniniz var.
Farkında olsanız da olmasanız da blog yazmak sizi etkiliyor.

  Önemli olan blogunuzu açtığınız ilk dönemlerdeki zorluğu, motivasyon düşüklüğünü ve  karamsarlığı aşmak. Bu dönem benim için 1 yılsa sizin için 3 ay olabilir. Kişiye göre değişir.

   Blogda yazılarımın iyi olmadığını düşündüğüm zaman yazılarımın google sıralamasına girmeyeceğini kendime hatırlatarak bu endişelerimi bertaraf ettim.

    Bazen iyi yazdığımı düşündüğüm yazılarımı sıralamada göremediğim zaman hayal kırıklığı yaşadım.  Yine de pes etmedim. Sonradan  gördüm ki istikrarlı şekilde  yazdıkça bu iyi yazılarım er ya da geç Google sıramasında görünmeye başlıyor.

    İyi yazılarınız varsa  kısa vadede sonuç alamasanız bile yazmaya devam edin. Çok sonraları da olsa  karşılığını mutlaka görüyorsunuz.

blog açacaklara tavsiyeler   Pes etmemek önemli. Örneğin bir defteriniz var. Bilgilerinizi ve  öğrendiklerinizi bu deftere not alıyorsunuz.

       Şimdi ise bir sanal defteriniz var. Ve bu sanal deftere yazın.  Geri dönüşümünü düşünmeden. Sadece yazın.  Araştırın.

 Sonra bu yazdıklarınızı tekrar kontrol edin. Düzeltin. Blog yazsanız da bir yıl geçecek, yazmasanız da bir yıl geçecek. Vesveseye, umutsuzluğa kapılmadan yazmaya devam edin.

     Birçok öğretmenin öğrencilerine blog açmalarını tavsiye ettiğini internette öğrendim. Ne kadar hoş bir durum. Küçük yaşta blog açarak yazmaya başlamak ileriki yıllar için çok güzel bir yatırım.

     Gözlemlediğim kadarıyla başarıya ulaşmış bloggerların  birçoğu arka planda daha önce birçok kez blog açıp başarısız olmuşlar. Pes etmeyip yeni bir blog açarak bu başarısızlık sürecinde öğrendiklerini  yeni bloglarında uygulamış ve başarıya ulaşmışlar.

  Yani göremediğimiz başarısızlık süreçleri var. Onlar bu dönemi pes etmek yerine bunu öğrenme süreci kabul ederek,  devam etmişler. Bunu her zaman akılda bulundurmakta fayda var.

   Ayrıca çok iyi bir araştırma  ve öğrenmeyle bu başarısızlık sürecini  kısaltmak da elinizde.


   40 Tane Yazı:
blog açacaklara tavsiyeler
       Blogumda yayımladığım yazı sayısı 40' a  ulaştığında ziyaretçi sayımda  artış olduğunu  gözlemledim.

      Çünkü bu 40 yazının içinde birkaç yazımda internette çok fazla  bilgi olmayan ancak çok aranılan  konuları ele almışım. Ve  geçen ay 5- 6 yazı yazmaya başlayınca da benim blogumda bir hareketlilik başladı.

   İlginç olan bu  ziyaretçi çeken yazılarımın bir önceki ve bir sonraki yazılarıma da  ziyaretçi geldiğini fark ettim.

     Ayda  5-6 yazı yazmaya başlayınca diğer yazılarım ya google sıralamasında gözükmeye  ya da daha üstlere çıkmaya başladığını da gördüm.  Keramet 40 sayısında olup olmadığımı bilemem. Ancak  yazdığım bu 40 yazıyla birlikte tecrübem arttı.

  Ve birden daha seri yazmaya başladım.

   Blog konusunda daha donanımlı hale geldiğimi fark ettim.

    Eğer iyi ve faydalı bir yazı yazarsam üst sıralarda olacağıma eminim ve farkındayım. . Artık tek emelim daha iyi nasıl yazabilirim? Daha faydalı bilgiler nasıl oluşturabilirim? düşünceleri içindeyim.

   O yüzde en az blogunuzda 40 yazıya ulaşmadan pes etmeyin. Ama baştan savma yazılar da yazmayın. İyi ve faydalı yazılar  yazdıkça belli bir seviyeye yükseleceğinizi fark edeceksiniz.

    Tabii blogumda 100. yazımı yayımladığımda nasıl bir durumla karşılaşacağımı şimdiden   merak etmeye başladım.

      Başarının Sırrı: 10 bin saat kuralı yazımı  okursanız aslında  ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum.  40 sayısı  keramet değil de tecrübe, araştırma, öğrenme ve emeğin bir neticesini görmeye başlamak için bir ilk basamak.

    Söyleyeceğim şey sabır, süreklilik, araştırma, çalışma ile istikrarlı yazı yazdığınız sürece yavaş yavaş ilerleme katettiğinizi fark edeceksiniz.


   Blogunuzu iki şekilde beğendirebilirsiniz:

      1. Blogunuzda bilgi içerikli, faydalı yazılar varsa ;

     2.  Yazma konusunda yetenekliyseniz.

     Her ikisine de sahipseniz sizi kim tutar.

    İkisi de yoksa araştırma, çalışma ile kendinizi bu konuda geliştirebilirsiniz. Önemli olan bu işin peşini bırakmamak.

Şu yazılar da ilginizi çekebilir:
1-Blog Ziyaretçi Sayısını Arttırmanın Yolları
2-Hangi Konuda Blog, Youtube Kanalı Açmalıyım?
3-Blog Yazarlığı
4-Blogger Olmak İsteseyenler için Notlarım


14 yorum :

  1. canı isteyen herkes blog açsın. bunda kötü bir şey yok. başarılı olur yada olmaz, okunur yada okunmaz. ne fark eder ki? kişinin kendini tatmini hepsinden önemli. benim yazacak hiçbir şeyim yok bende işsizlikten kendime vakit geçirmelik blog yaptım. isteyen gelir isteyen gelmez. böyle yani. kimi andavallar var önüne gelen blog açıyor falan laf etmeye kalkıyo sanki kendileri çok bir haltmış gibi. yanımda olsalar tek kelime etmeden kafa atabileceğim gerizekalı popüler olmuş aptal bloggerlar http://enisbaydemir.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okurken biraz şaşırdım. Tekrar okudum. Sanırım bu konuda çok dertlisiniz. Belli bir zaman sonra artık herkesi olduğu gibi kabul ediyorsunuz. Siz aldırmadan yolunuza devam edin. Kimseye sözlerle de olsa kafa atmayın lütfen. En güzel cevap başarıdır.

      Yeri gelmişken bu blog sürecinde fark ettiğim izlenimimi de söyleyeyim; O şikayet eden bloggerların değiştiğini gördüm. Blog dünyasına yeni adım atacaklara motive edici yazılar paylaştıklarını gördüğümde O zaman iyi ki pes etmemişim dedim. Saygılar...

      Sil
  2. Merhaba maksat gelişim çok iyi açıklamışsınız. Bende uzun zaman önce açtığım bloğu yazmayarak ölü hale getirdim. Aslında takipçilerim iyiydi memnundum zamanında ancak yazamadım ve şuan onu canlandırsam mı isim değişikliği mi yapsam yoksa vazgeçsem mi diye kararsız kaldım. Okuyucuya ulaşmak için ne yapmalıyım. Sayfamı incelerseniz ve varsa tavsiyenizi paylaşırsanız sevinirim.
    https://ryaklasim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hızlı cevabınız ve yardımlarınız için teşekkür ederim. Önerilerinizi dikkate alacağım. Yeni yazınızı da merakla bekliyoruz. Kolay gelsin

      Sil
    2. Merhaba, blogunuza göz attım. Merak ettiğim takipçileriniz hala var mı? Bu soru önemli. İsim değişikliği yaptığınız taktirde takipçiler bundan etkilenir mi? araştırılması gereken bir konu. Beni düşündüren bu aslında.
      Ben sizin yerinizde olsam yeni bir isimle yeni bir blog açardım. Ordan devam ederdim.Yeni blogunuzdan hoşnut olmadığınız taktirde eski blogunuzu tekrar kullanma şansınız olur.
      Eğer takipçiniz yoksa isim değişikliğine gidebilirsiniz.Sadece bir süre blogunuz google da görünmeyecek.
      Okuyucuya ulaşmak için ne yapmalı? Sorusu aslında çok uzun cevaplar gerektiriyor. O yüzden yeni bir sayfada bu konuda yazarak daha sağlıklı cevaplar verebileceğimi düşünüyorum.Kendim bu konuda neler yaptığımı en kısa sürede bir yazıyla paylaşacağım.

      Sil
    3. Sağolun.Yorumumda düzeltme yaptığım sırada sanırım cevabınız gelmiş.O yüzden yorum sıralaması karışmış görünüyor.
      Yeni bir blog açmanızı ya da isim değişikliğine gitmenizi bu kadar cesaretle söylediğim için sonradan biraz pişmanlık duydum.
      Yine de son kararı siz verin. Sizi yanlış yönlendirmek istemem.

      Sil
  3. İlginiz için sağolun. Karar vermesi biraz güç benim için çünkü insanlara faydalı bir şeyler iletebilmek güzel bir şey bunun için blogumu seviyorum. Kalemi iyi olanlar bu kanallarda yazsalar ne güzel olurdu hatta.Sayfamın da biraz bekleyip gidişata göre ismini değiştiririm diye düşünüyorum. Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog Ziyaretçi Sayısını Arttırmanın Yolları adlı yazımı yayımladım. Yukarıdaki yazının en altına bıraktığım linke tıklayarak yazıma ulaşabilirsiniz.
      Umarım sorularınıza bu yazımda cevap bulabilirsiniz.

      Sil
  4. Teşekkürler biraz önce yazınızı okudum diğer yazılarınızı da okuyorum işin içinde sanırım her başarılı işte olduğu gibi istek, azim ve sabır yatıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum.İstikrarlı şekilde devam etmek, azimle yılmadan, işine önem vermek eninde sonunda başarıyı getiriyor.

      Sil
  5. Blog açmayı o kadar çok istiyorum ki hatta bunun için uzun zamandır düşünüyorjm ya olmazsa ya yapamazsam falan diye -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size şöyle bir seçenek olduğunu da söyleyebilirim. Blogger'ın ayarlar bölümünde 'blog okuyucu' şeklinde bir ayar var. Oradan herkese açık, değil de özel olarak belirlediğiniz okuyucu kitlesini seçerek bir blog açabilirsiniz. Böylece kendinizi hazır hissettiğinizde herkese açık olarak yolunuza devam edersiniz.

      Aslında bunu yapmanıza bile gerek yok. Bloğunuzu açtığınızda hemen ziyaretçiler gelmiyor. Bir süre kendi kendinize yazıyorsunuz.
      Bu zaman zarfında yapıp yapamıyacağınızı görebilirsiniz.

      Sil
  6. En İyi Tavsiyesi7 Haziran 2018 17:48

    Çok güzel bir yazı ve başarı süreci tebrik ederim hocam. Umarım bizde sizin gibi başarıyı kucaklayanlardan oluruz. Klavyenize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İstikrarlı şekilde yazmaya devam edildiğinde başarı kaçınılmaz oluyor.Kaliteli içerik ve istikrarlı yazmak iki önemli nokta sanırım. Umarım en kısa zamanda istediğiniz hedefe ulaşırsınız...
      Başarılar...

      Sil