Sayfa Başına Dön

Blog Ziyaretçi Sayısını Arttırmanın Yolları

8 yorum
blog ziyaretçi çekmek
Blog açtıktan sonra  blog ziyaretçi sayısını arttırmanın yollarını düşünmeye başlıyor insan ister istemez. Blogunuzun daha fazla kişiye ulaşması için neler yapılacağını kendi deneyimlerinden yola çıkarak anlatmaya çalıştım. Burada hangi yolu izleyeceğinizi önceden belirlemek önemli.Her şey herkese uymayabilir. En azından benim için. Yolun başındayken  bir karar verdim.

 Tüm bu yollardan bana uyan hangisi? Twitter hesabı açtım. Link paylaşımı amacıyla. Çünkü buradan ziyaretçi çekmek bana göre olmadığını hissettim. Kendi bloğumun reklamını yapmak için yorum bırakmak da bana uymuyordu. Ben yorum yapıyorsam gerçekten içimden geldiği içindir. Benim için doğru yolun organik ziyaretçi olduğuna karar verdim.

 Ben insanlara yazılarımı ulaştırmak yerine onlar beni bulsunlar istedim.  Öğrendiklerimi uyguladıkça bloga  ziyaretçi çekmek sanıldığı kadar zor olmadığını da zamanla anladım
 aslında.

1- Organik Ziyaretçi
*Benim birinci hedefim organik ziyaretçilerimin yazılarıma ulaşmasıydı:
Bunun için Google sıralamasında yazılarımın yer alması gerekiyordu.

*Şimdi organik ziyaretçi çekmeniz için en önemli husus yazılarınızın Google'da üst
sıralarda çıkması: 

En azından ilk sayfada olması. Hedefim bu olsa da bazı yazılarım  sıralamasında yer
almadığı, bazıları da daha geri sayfalarda  olduğunu da belirtmeliyim. Ben sadece bu yoldan
 hareket ediyorum. Olursa memnun oluyorum olmazsa da çok üzerinde durmuyorum açıkçası... 

*Doğru Yazı Başlıkları Belirlemeye Çalıştım:
Yazımı yazdıktan sonra yazı başlığını tekrar kontrol ediyorum. Yazımın içeriğini yansıtıyor
mu? Sonra belirlediğim konuyla ilgili  insanlar Google arama motoruna ne yazıyor bunu
 öğrenmek için anahtar kelime aracına bakıyorum. Organik ziyaretçi çekmek için
bilinmesi gereken konu aranılan anahtar kelime.

Kısaca bir konuda yazı yazmayı düşünüyorum. Yazım aşağı yukarı zihnimde oluşuyor.
Bu yazımla ilgili  arama motorunda hangi  kelimelerle insanların  aradıklarına bakıyorum.

Bunun için  anahtar kelime aracı işinize çok yaracak.  Yazacağım bir konu olduğunda hep anahtar kelime aracından faydalanıyorum. Hangi kelimelerle bu konu aranmış diye. O anahtar kelimeyi yazı başlığımda, yazı içinde ve etiketlerde kullanıyorum.

Tabii Google'da bu konu hakkında ne kadar yazı yazılmış diye de bakıyorum. Çok az bilgi varsa
 bu beni sevindiriyor. Böylece ilk sıralarda çıkma avantajı artıyor.

Kısacası yazılarımın başlığını insanlar en çok hangi kelimeyle aradığına göre belirlemeye çalışıyorum. Bu önemli. Sadece yazı başlığını değil, etiketler kısmını da buna göre
oluşturuyorum.

 Yazılarının okunmamasında şikayet eden bloggerlerın yaptıkları hata yazı başlıklarına
 önem vermemeleri. Ben mümkün olduğunca başlığın yazıyı en iyi ifade edecek şekilde
 olmasına özen gösteriyorum. 

Başlığın dikkat çekici olması  en çok tavsiye edilen bir mevzu. Benim için ise başlık
dikkat çekici olmasından ziyade konuyu en iyi ifade eden ve anahtar kelimeyi içeren bir
başlık olmasını tercih ediyorum. Eğer esprili bir üslubunuz varsa ilginç başlıklar da konulabilir. Ama anahtar kelimeyi göz ardı etmeden.

Başlığı, yazının  başlarında özellikle birkaç paragraf içinde  kullanmaya çalışıyorum. Tabii yazımın sonunda da ...

*Yazı İçeriği:
Organik ziyaretçi bir bilgiye ulaşmak için genelde arama yapar. Bu yüzden mümkün olduğunca bilgi vermek gerekiyor.

 Özgün yazılar yazın. Ben mesela önce yazımı yazarım sonra Google'da arama yaparak
 yazdığım konuyla alakalı diğer yazılar nasıl diye yüzeysel incelerim. Çünkü yazmadan önce araştırma yaptığımda farkında olmadan etkilendiğimi gördüm. Bu yüzden önce yazarım. Sonra
 diğer yazılara bakarım. Bazen hiç bakmadığım da oluyor.

Rakip yazıları incelemek en çok önerilenlerden. Ama ben buna  çoğunlukla uymuyorum.
Zihnimde nasıl yazacağım konusunda bir fikir oluşuyor. Kendi yolumu daha çok kullanmayı
tercih ediyorum.

*Resimler:
bloga ziyaretçi çekmek

Resimler diğer  önemli konulardan. Resimler yazılarınızın daha güzel görünmesi albenisi olması için bir yararı varken aynı zamanda  yazılarınıza Google aramalarından ulaşılması için
resimler diğer bir faktör. Görsellerde resimlere tıklanarak sitenize ulaşılabilir. Bunun için resimlerin  tanımlanması gerekiyor.

*Ben bilgisayara indirdiğim resmi önce yeniden adlandırıyorum; küçük harflerle kelime aralarına çizgi koyarak ve Türkçe harf kullanmayarak...Yazı başlığını veya anahtar kelimeleri buraya yazıyorum.

*Yazıda kullandığım resimlerin özellik kısmına da anahtar kelimeleri yazarım.

bloga ziyaretçi çekmenin yolları

Resim üzerine sonra Özellikler yazısına
tıkladığınızda yukarıda olduğu gibi bir pencere açılacaktır. Bu kısımları boş bırakmıyorum.
Resimler konusunda bu iki konuya uymaya çalışıyorum. Aslında birçok blog ipuçları var.
 Ben bir kısmını yazdım.

*Tema:
Önemli konulardan biri de tema konusu. Hızlı açılan puanı yüksek temalar seçin. Bazı
sayfalara tıkladığımda açılması o kadar uzun sürüyor ki kapatıyorum hemen. Hızlı açılan,
 telefona uyumlu temalar seçmeyi ihmal etmeyin.

Tema konusunu küçümsemeyin. Diğer yazımda da bahsetmiştim aslında. Temamı değiştirdiğimde ziyaretçi sayımda artış olmuştu.

Hatırlayın; en çok ziyaretçi telefon kullanıcılarından geliyor. Bu yüzden temanızın telefondan
 nasıl göründüğüne bakın. Telefonla uyumlu bir tema kullanın.

-Kalıcı Bağlantı Adresi:
bloga ziyaretçi çekmek
Önceleri başlığı yazdığımda bu bağlantı adresi otomatik olarak Türkçe karakterli harfleri düzeltiyordu.
 Belli zaman sonra bu özellik kalktı sanırım. Bu yüzden artık yazınızı yayımlamadan önce Türkçe karakterli harfleri düzeltmeniz gerekiyor. Yoksa url adresinizde harfler eksik çıkıyor.

Bunun google arama ve sıralamalarında önemli olduğunu öğrendiğimden beri dikkat etmeye çalışıyorum. Bazen unuttuğum da oluyor.

 Bazı yazılarımın kalıcı bağlantı adresinde eksik harfler olmasına rağmen  iyi yerde
 olanları da var aslında. Demek başka bir açıdan bu eksikliği gideriyor olduğum için fazla etkilenmemiş de olabilir.

Yine de bu kadar mühim olduğu vurgulanıyorsa bu ayrıntılara dikkat etmekte fayda var.
Yazınız taslak halindeyken sağ tarafta yer alan kalıcı bağlantıya tıkladığınızda yukarıdaki
resimde olduğu gibi açılıyor.
Özel kalıcı bağlantıya tıklayıp Türkçe karakterli harfleri düzeltebilirsiniz.

 Ben ziyaretçi sayısına fazla odaklanmadım. Sadece blog ipuçlarını uygulamaya çalıştım.
ziyaretçi sayım  yavaş yavaş arttı.

-Bloğunuzda Yazı Yazma Sıklığı:
Ben ne zaman bloğuma fazla yazı girsem ziyaretçi sayımda da yükselme oluyor. Sizler de yazı sıklığınızı bir arttırın bakalım. Hareketlenmeyi fark edeceksiniz. O yüzden güncel bir bloğunuz olmasına özen gösterin. Diğer yazılarınız da bundan faydalanıyor...

2-Sosyal Ağlar:
Sosyal ağlar kendi kitlenizi oluşturmak için iyi mecralar aslında. Kendi blog isminizle twitter, instagram, facebook hesabı açabilirsiniz . Burada paylaştığınız yazıları sizi takip edenlere ulaştırabilirsiniz.

 Benim Maksat Gelişim olarak açtığım twitter adresim var. Ancak kullanmıyorum.
 Dediğim gibi hedefim organik ziyaretçi. Twitter hesabımı kilitledim.  Biraz sabretseydim.
Yazılarımı paylaşmaya devam etseydi her şey rayına oturabilirdi aslında.

 Bloggerlerın sosyal ağlarda ne kadar etkin olduklarını görebilirsiniz. Bu konuya önem
veriyorlar. Siz bana bakmayın. Ben sanırım istisnayım. Belki ileride sosyal ağları daha etkin kullanabilirim.

3-Konuk Yazarlık:
Belli bir yere geldiniz ama blogunuzun daha fazla kişiye ulaşmasını istiyorsunuz.  Yöntemlerden
 biri de; Konuk Yazarlık. Birçok blogger sayfasında konuk yazarlık yapmak isteyenler için
duyuru yapıyor. Takipçisi bol olan bu bloglarda konuk yazarlık yapabilirsiniz.

 Ancak yazılarınızda dikkat etmeniz gereken birkaç nokta var:
*Başka bir site için yazdığınız yazı için  itina göstermeye çalışın.
*En can alıcı, en  yararlı bir konuda olmasına önem verin. Çünkü bu yazınızı beğenenler
 blogunuzu da ziyaret edeceklerdir.
*Konu hem sizin tarzınıza hem da misafir yazarlık yaptığınız bloğun alanını uygun olması
iyi olur.
*Ayrıca bu yazıyı başka bir yerde de kullanmayın. Kopya içerik olmaması için.  Misafir
 yazarlık yaptığınız blogda sadece yer alsın.
*Yalnız konuk yazarlık için verilen linkleri bazen Google spam olarak algılayabiliyormuş.
Bunu araştırmanızı öneririm.

4-Bloglara Yorum Bırakmak:
Birçok blogger blog tanıtımı için önerdiği bir konu. Bloglara yorum bırakarak blogunuzun
 reklamını yapın, diyorlar. Ama ifade etmedikleri bazı nüanslar var.

Bloglara Yorum bırakırken dikkat edilecek hususlar:
*Konuyla yazıyla alakalı bir yorum olmasına özen gösterin. 
*Bana da beklerim, benim blogumu takip et gibi ifadelerden uzak durmakta fayda var:
Gördüğüm kadarıyla bu tarz ifadeler hiç hoş karşılanmıyor. Belki yeni  bloglar birbirine bu
şekilde talepte bulunmaları bir ihtimal olabilir. Yeni oldukları için her iki tarafı da bu rahatsız etmeyecektir. Ama belli bir yere gelmiş bloggerlerın bundan hiç hazetmediğini ifade edeyim.

Bazıları nezaketen tabii deseler de  öyle olmadığını başka yerlerde bu konuda fikirlerini belirttiklerinde  görüyorum.

*Eleştirel Yorum:
Bazen eleştirel yorumların dozunu aşabiliyoruz maalesef...
Ben önceleri bir bloğun eksik taraflarını gördüğümde hemen  yorum olarak belirtmekte bir
 sakınca görmüyordum. Tabii site sahibinin cevap vermediğini görünce bozulduğunu anlıyor,
 tekrar bir yorum yazma gereği hissediyordum. Yoo gerçekten rahatsız olmadım deseler de öyle olmadığı bir gerçek.

O eksiklikleri belirten yorumcular var ya bence onlar bir nimet. Site sahipleri bu tür eleştirileri dikkate almayı bırakın bir de tepki verdiklerinde ne büyük hata yaptıklarını bilmiyorlar....
Sonra da yakınıyorlar...Benim ziyaretçim niye az diye...

Maalesef doğru, yapıcı eleştiri olsa bile insanlar bundan hoşlanmıyor. Ben de artık kimseye
 eksik taraflarını söylemeyeceğim diye karar aldım. Bunu bizzat soranlara bile söyliyemiyorum...Acaba öylesine mi soruyorlar, söylersem üzülürler mi? gibi düşüncelerle
 zihnim dolup taşıyor...

Blogumu yeni açtığım zamanlarda bir sitede beni etkileyen çok güzel bir cümle okumuştum.
 Daha sonra o siteyi aradım bulamadım.

Aşağı yukarı şöyleydi:
 Blog yazılarından iyi şeyleri kendinize alın, olumsuz taraflarını blog sahibine bırakın
gibi bir şeydi. Ne doğru bir söz. Eksikliklere odaklanmanın bana ne faydası var ki. Bunu bir
 türlü kendime felsefe edinemedim. Bir kenara yazayım en iyisi.

Yorumlara Cevap Vermek Güzeldir:
Bloğa bırakılan yorumlara cevap vermek gerektiğini düşünüyorum. Şöyle düşünün; bir bloğa
 yorum yapıyorsunuz ve size yanıt verilmiyor. Siz ne düşünür ve hissedersiniz? İşte  cevap vermediğiniz o insanlar da aynısını hissediyor ve düşünüyor. Yani birazcık empati...

Kimine cevap veriyor kimine vermiyorsanız bence daha da rahatsızlık verici bir durum. Ben
elimden geldiğimce cevap vermeye çalışıyorum. Bazen bana değil de bloguma uğrayan
 ziyaretçiler için yorum bırakıldığında sadece yanıtlayamıyorum.

Yazımın sonuna gelirken blog keşif etkinlikleri adı altında bloglar tanıtılıyor sanırım. Tam
 olarak ne olduğunu bilmiyorum. Araştırın. Belki  ilginizi çekebilir.

Bazı bloggerler da sayfalarında beğendikleri blogları öneriyorlar.
Eğer takip ettiğiniz site sahipleriyle doğal bir iletişiminiz oluşmuşsa sayfalarında sizi tanıtmaları mümkün.
Şimdiler de blogların birbirini daha kolay bulmaları için özel olarak bloglar açılmaya
başladığına tanık oluyorum. Bu sıralar anlayacağınız blogların birbirini takip etme konusu
 revaçta...

Blog ziyaretçi sayısını arttırmanın yollarıyla ilgili belli başlı bilgiler ve fikirleri paylaşmaya çalıştım.
Hemen sonuçlar  almayı beklemeyin. Bu bir süreç. Bloga ziyaretçi çekmek için dolaylı ve
 doğrudan birçok ipuçları var. Yaptığınız  olumlu değişikliklerin, yeniliklerin muhakkak size geri dönüşü olacaktır.

Bloga ziyaretçi çekmeyi başardınığızda bu sefer ziyaretçilerin blogda kalma süresi diğer ilgileneceğiniz bir konu olarak karşınıza çıkma ihtimali yüksek.

Ziyaretçileri blogda daha fazla tutmak için:
 Hemen Çıkma Oranını Düşürmek için Neler Yaptım? adlı yazımı  okuyabilirsiniz.

8 yorum :

  1. Merhaba Maksat gelişim, yazınızda bir çok önemli konuya değinmişsiniz. Fikirlerinizi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler. Takipteyiz, Kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Beğenmenize sevindim. Size de kolay gelsin. Saygılar...

      Sil
  2. Google'dan gelen organik trafik en önemlisi fakat 1.sayfada çıkmak hiç de kolay değil.Sosyal medyada blog tanıtım için kullanılabilir.Diğer bloglara yorum yaparak da yeni ziyaretçi ve arkadaşlar kazanılabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer fazla yazılmamış konuları seçerseniz aslında hiç de zor olmadığını göreceksiniz. Bazı konularda o kadar çok yazılar yazılmış ki rekabet çok olduğu için birinci sayfada çıkmak dediğiniz gibi zor oluyor.
      Blogları takip etmek ve yorum bırakmak çok mühim. Ben bu konuda istisnayım sanırım. Ben maalesef hep adsız olarak yorum bırakmayı tercih ediyorum. Kazara bloğumu ifşa ettiğim de oluyor. Blogları bi de gizli(anonim) takip ediyorum. Benim yaptığımı tabii kimse yapmasın.
      Yorumlarla bloğuma katkı sağladığınız için teşekkür ederim...

      Sil
  3. Bu yazı bana çok fazla bilgi kattı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Yazınızı ilgiyle okudum, faydalı ve bir o kadar da içeriği güzel yazılar olmuş, yıllar önce bir heves ile açıp sonrasında üzerinde fazla durmadığım blog sayfamı tekrardan yazmaya başladım. herkes gibi yazdıklarımı daha fazla insan okusun derdindeydim bu içerik ile daha dikkatli olacağım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Umarım bu kez istikrarlı şekilde bloğunuza devam edersiniz. Yazımı faydalı bulduğunuza sevindim.
      Başarılar dilerim.

      Sil