Sayfa Başına Dön

Kısa Sürede Okuyup Bitireceğiniz Romanlar

Hiç yorum yok
öykü,kısa romanlar
Kısa roman ya da uzun öykü okumayı tercih edenler için bir liste oluşturdum. Okuduğum kitap şöyle kısa sürede  bitsin, diğer günlere çok sarkmasın sonra  kitapla olan bağım kopuyor diyenler için ince kitap önerileri...

1-Yabancı(Albert Camus):
ince kitaplar  Albert Camus 'un yazdığı  ''Yabancı'' adlı   kitabın dili ve anlatımı o kadar sade, yalın ki bu yüzden kitabı beğenerek okudum.

 Kitabın adından anlaşıldığı gibi ana karakterin kendine, duygularına, geleneklerine yabancı olan bir insanı konu alıyor.
Sayfa sayısı:123
İlk yayımlanma tarihi:1942

2-Yüzbaşının Kızı (Alexandr Puşkin):
kısa romanlar, uzun öyküler
İlk yayımlanma tarihi:1836
Sayfa sayısı:138, bazılarında 220
Yüzbaşının Kızı adlı eserin sade, yalın bir anlatımı ve dili var.
Rus edebiyatı ve Puşkin söz konusu olunca ağır bir eserle karşılaşacağımı düşünmüştüm. Kısa bir kitap, sade bir anlatım olması acaba çocuklar için kısa versiyonumu bu diye düşünmeme sebep olmuştu.

 O kadar araştırmama rağmen birkaç yorum dışında fazla bilgiye ulaşamadım. Eserin orijinali ince olduğuna kanaat getirdim. 
Pyrotr Andreyich soylu bir ailenin çocuğudur. Haylaz, avare bir gençtir. Babası oğlunun daha sorumluluk sahibi biri olması için onu ücra bir köye subay olarak gönderir. 

Çocukluğundan bu yana yanında olan yardımcısıyla yola çıkar. Bu gittiği yerden hiç hoşlanmaz; ancak yüzbaşının kızını görünce işler değişir. Esprili bir anlatımı olması kitabı sevmemin diğer bir nedeni.

3-Roger Ackroyd Cinayeti (Agatha Christie):
kısa romanlar
Sayfa sayısı: 312
Tür: Polisiye
Çok beğendiğim kitaplardan biri. 
Ünlü karakter Hercule Poirot bu kitapta yer alıyor.

Dedektif Hercule Poirot emekli olmuştur. Kimliğini gizlemiş, sakin sessiz bir köye yerleşmiştir. Ancak bu köyde bir cinayet işlenmesiyle her şey değişir. Çok akıcı üslupla yazılmış.  Agatha Chistie'nin okuduğum kitaplar arasından favorilerimden biri. Sonu beni bayağı etkilemişti

4-Genç Bir Köy Hekimi (Mihail Bulgakov):
öykü kitapları
Sayfa Sayısı: 168 civarında.
 Yeni mezun olmuş, köye tayini çıkmış  bir tıp doktoru hastalarıyla ilgili yaşadıklarını anlatıyor. Bazen bu  tecrübesiz doktorun teşhis ve tedavi sizi dehşete düşürüyor, bazen ilginç tanısı gülümsetiyor...
Siz de bu genç doktor gibi foyası ne zaman ortaya çıkacak diye bekliyorsunuz.

Başlarda sürükleyici olan kitap ortalarına doğru farklı başlıkta başka bir hikayeyle  devam ediyor. İşte o zaman kitaptan biraz okuma istediğim azaldı. Neyse ki okumaya devam ettim.
Kitabın sonunda yine başlardaki mekana dönüldüğünde aslında diğer hikayelerin de birbiriyle bağlantısı olduğunu anlıyorsunuz.

5-İnci (John Steinbeick):
uzun öykü
İlk yayımlanma tarihi: Kasım 1947
Sayfa sayısı: 102
Kısa sürede okuyup bitirdiğim güzel bir kitap. 
Kino dünyanın en büyük incisini bulduğunda hayatını değişeceğini umar. Ancak durum hiç de istenildiği gibi olmaz. Bazen zenginlik başa beladır.
Yazar çok yalın sade bir hikaye ile bunu gözler önüne sermiş. İnsan ister istemez öyküde yaşanılanlara doğruluk payı vermeden edemiyor.

6-Pastorel Senfoni (Ande Gide):
kısa romanlar
Andre Gide'nin yazmış olduğu bu uzun öykü
95 ile 99 arası sayfa sayısı değişiyor.
Kısa sürede bitirebileceğiniz kitaplardan.
Beğenerek okuduğum bir eser.
Bir din görevlisi ölmekte olan yaşlı bir kadının ziyaretine gider.
 Kadın ölünce onun yanında yaşayan hayatta kimsesi olmayan kör kızı evine götürür.
Eşi bundan hiç hoşlanmasa da rahip onun bakımını üzerine alır. Her şeyiyle ilgilenir. Bu kızın rahibin evine gelmesiyle birlikte neler yaşandığına tanık oluyoruz.

7-İsabelle (Andre Gide):
İlk yayımlanma tarihi:1921
Sayfa sayısı:79 ya da 112 (Kitabın  kaç sayfa olduğu yayınevlerine göre değişiyor)
Gerard, araştırması için davet edildiği  şatoda  ilginç karakterlerle zaman geçirir. Günlerin aynı şekilde geçtiği, tekdüze bir hayatın olduğu bu yerde gördüğü resimdeki  kadına aşık olur. Şatoda ilginç bir şey dikkatini çeker.  Ve o kadınla ilgili gerçeği rastlantısal olarak öğrenir. Bir günde biten kısa bir roman.

8-Bir Delinin Hatıra Defteri (Gogol):
İlk yayınlanma tarihi:1835
Sayfa sayısı:160
Kitap üç ayrı öyküden oluşuyor: Bir Delinin Hatıra Defteri, Palto ve Burun...

9-Zaman Makinesi (H.G.Wells):
İlk yayımlanma tarihi:1895
Sayfa Sayısı:
128, 121 değişiyor..
Tür: Bilim Kugu
Severek okuduğum bir kitap. H.G.Wells benim için vazgeçilmez yazarladan.
Zaman makinesinin ilk kullanıldığı kitap. Yazar sadece bilim kurgu değil toplumsal, sosyal konuları da işlemesi kitabı özel kılıyor.
Zaman makinesini keşfetmiş bir adam geleceğe yolculuk yapıyor. 802701 yıl sonrası... Ve gittiği yerdeki uygarlığa ve orada  gördüklerine ve yaşadıklarına tanık oluyoruz...

10-Açlık (Knut Hamsun):
Sayfa Sayısı: 160
1890 yılında ilk yayımlanmış bir eser.
Dünya edebiyatında önemli bir yere sahip kitaplardan biri. Ünlü bir yazar olma hevesinde 
olan bir gencin yaşadığı yoksulluğu, zorluğu anlatan bir eser. Açlıkla boğuşan ancak 
gururundan da ödün vemeyen,  yazar olma tutkusuyla yanıp tutuşan bir gencin hikayesi...

11-On Küçük Zenci (Agatha Christie):
272 sayfa sayısı.
1939 yılında ilk yayımlanmış.
Yazarın en iyi kitaplarından biri. Bir adaya davet edilen on kişi. Bu faklı meslekten insanlar
teker teker esrarengiz şekilde ölürler. Bir adada oldukları için dünyayla bağlantıları olmadığı için  yardım çağıramazlar.
 Bir yandan katilin  ve sırada ölecek kişinin kim olduğunu tahmin etmeye, diğer taraftan önlem almaya çalışırlar...Sürükleyici, şaşırtıcı, gerilim dolu bir roman...

12-Kanatların Çağrısı(Agatha Christie):
1933' de ilk yayımlanmış.
Kitabın sayfa sayısı: 208 
12 öyküden oluşan bir kitap. Öykünün bir çoğunu filmlerden anımsıyorum. Okurken demek o filmlerin kaynağı bu kitapmış, dedim.
 Doğa üstü olayların konu aldığı öykülerden oluşuyor. İçlerinde hoşlandığım öyküleri belirlemiştim aslında. Tabii bir yere not almadığım için hatırlamıyorum.

13-Zamanımızın Bir Kahramanı (Lermontov):
243, 176 , 188, 192... sayfa sayısı yayınevine göre değişiklik gösteriyor. 
Biraz daha araştırsam bu sayfa konusu uzayacak sanırım.
Rus yazar genç yaşta düelloda hayatını kaybetmiştir. Bu eser onun tek romanıdır. Çok önceleri okuduğum bir kitap.
 Bazen düşünüyorum da bu kitabın ismi daha farklı olsaydı daha mı fazla bilinirdi acaba? İnanın bu
ismi hatırlamakta zorlanıyorum bazen. Bu bana özgü bir problem olabilir tabii. Şimdi bir yayınevi
farklı bir isimde kitabı sunsa bu sefer de kafa karışıklığına neden olabilir. Neyse en iyisi böyle kabul etmek kitabı  sanırım.

Kitabın konusu; Anlatıcımız yolculuk sırasında Maksim Maksimiç ile tanışır. Yol boyunca
 sohbet ederler. Maksim Maksimiç bu sohbette çok ilginç birisi olan Peçorin karakterinden bahseder. Bu seyahatte bahsettiği arkadaşı Peçorin ile yolları kesişir. Çok kısa da olsa anlatıcımız  da onu görme şansına nail olur.

Ancak  Maksim Maksimiç Peçorin'in  kendisine karşı mesafeli olmasına bozulur. Ve Peçorin'in günlüklerini seve seve anlatıcımıza verir. Biraz karışık oldu biliyorum. Daha kısa nasıl anlatırım telaşı ile bu kadar oldu.
Ve Peçorin karakterini başta Maksim Maksimiç' ten dinlerken sonra anlatıcımız günlükleri okuyucuya
sunarak Peçorin'i  nasıl biri olduğuna neler yaşadığını onun  günlüklerinden öğreniyoruz. Şu Peçorin çok farklı bir karakter. Maksim Maksimiç'in alınganlığı da aynı ben...

14-Olağanüstü Bir Gece (Stefan Zweig):
Sayfa sayısı: 80
Stefan Zweig'in o usta anlatımıyla dikkati çeken bir diğer kitabı. Olay örgüsü çok cazip gelmese de ruhsal tahlilleri ve cümlelerin akıcılığı sizi çekiyor.
Burjuvadan gelen hayata karşı duyasızlaşmış bir adamın, birgün  yaşadığı bir olay hayata daha farklı bakmasına neden olur. Bu değişime sebep olan olayları öğreniyoruz.

15-Selma ve Gölgesi (Peyami Safa):
Sayfa sayısı: 160
Türk yazarlardan özellikle eski yazarlardan böyle bir eser  beklemediğimi söylemeliyim. Heyecanla okuduğum kitaplardan biriydi.
Gizemli bir kadın ve şüpheli ölümler...Olayların iç yüzünü öğrenmek için ilgiyle okumuştum. 1941 yılında ilk yayımlanmış olan bu kitabın sonu beni bayağı şaşırtmıştı.

16-Dr Jekyll ve Mr Hyde (Robert Louise Stevenson):
1886 ilk yayımlanma tarihi.
Türü: Korku, gerilim, bilim kurgu, gotik roman,gizem
107, 111,121..gibi  sayfa sayısı değişiyor..
Çok film izlemiş olduğumu bazen kitapları okuduğumda tanıdık bir şeylere rastlayınca fark ediyorum. 
Başarılı kitaplar filme uyarlandığı için bu gibi durumlarla çok sık karşılaşıyorum. Bu kitabı okurken  gözüm bir yerden ısırıyor hissiyatı duysam da tabii konusunu çok net hatırlamadığım için pek sorun olmadı benim için. 
Kitabın konusuna değinip değinmemek arasında kaldım, anlatırsam belki tüm gizemi kaçabilir diye anlatmamayı tercih ediyorum...

17-Şu Bizim Hortlak (Oscar Wilde):
Türü: Çocuk edebiyatı, Gotik roman...
1887 ilk basım yılı.
Sayfa sayısı: 87
Orijinal adıyla The Canterville Ghost  okuduğum ilk İngilizce kitabımdır. Kitabı çok sevmiştim. Türkçe ismi  kitabın içeriğini aslında yansıtıyor. Çocuk edebiyatı olsa da Türkçe olarak da okumak istediğim kitaplardan.
Bir aile Canterville malikanesini almak ister. Yalnız malikanenin hayaletli olduğuna dair söylentiler vardır. Bu aile uyarılara rağmen hayaletlere inanmadıklarını söyleyerek buraya yerleşir. Ailenin bu hayaletten çekeceği var derken tam tersi hayalet bu aileden çeker. Çok hoş bir hikayesi vardı. Hatırladıkça gülümsüyorum...

Hemen hemen okumayan kimsenin kalmadığı en çok okunan kitaplar:
Bahsetmezsem  kesinlikle olmazdı...
18-Dönüşüm(Franz Kafka) 1915 yılı. 240 sayfa.
19-Satranç(Stefan Zweig): 71 sayfa. İlk basımı 1941.
20-Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu(Stefan Zweig): 68 sayfa.
21-Kürk Mantolu Madonna (Sabahattin Ali) :  Sayfa sayısı :160. 1943 yılında ilk yayımlanma tarihi.
22-Fareler ve İnsanlar(John Steinbeck) :Bu uzun öykü 187 sayfa.
23-Kımızı Pazartesi (Gabriel Garcia Marquez) :122 sayfa. Bu roman 1981 yılında ilk yayımlanmış.
24-Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry )112 sayfa. Çocuk edebiyatı kategorisinde olmasına rağmen büyüklerinden vazgeçilmezi olan bu uzun öykü 1943 yılında ilk yayımlanmış.

Bunlar da henüz okumadığım  kısa kitaplar:
25-İlk Aşk (İvan Turgenyev):
Sayfa sayısı:102.
İlk basımı:1860
Bu kitabı henüz okumadım. Bu uzun öykünün kolay ve sade bir anlatımı olduğunu öğrenince belki daha sonra okuyabilirim diye buraya eklemeye karar verdim.

26-Penelope (Margaret Atwood):
Sayfa sayısı:160 -198 değişiyor yayınevine göre...
Bu kitapla ilgili yorumlara baktım. Sürükleyici ve eğlenceli olarak ifade edilmiş.
Yazar, Yunan mitolojisindeki Odyssiea hikayesinde yer alan Penelope'in öyküsünü uyarlamış. Merak ettiğim romanlardan biri.

Mümkün olduğunca kısa kitaplar sunmaya çalıştım. Çoğunluğu 100 sayfalık kitaplar... .Az çok bir fikriniz olması için sayfa sayılarını özellikle eklemeye çalıştım...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder