Sayfa Başına Dön

Google Amca

Hiç yorum yok
google amcaGoogle arama motoruna tam google analytics  yazacakken elim sürçtü. Yaptığım harf hatasıyla karşıma  en çok aranılan  kelimeler  çıktı. Aynen şu şekilde: Google amca nasılsın, google amca naber gibi...

Anahtar kelime aracına hemen yöneldim. Merak ettim. Bu şekilde arama hacmi yüksek mi?
 Bi de ne göreyim  google amca diye arayan ve Google' ın hatırını soran bayağı kişi varmış..

Aslında çok merak ediyorum. İnsanlar bunu aramaya neden gereksinim duyuyorlar.  Kendi
 aramızda google amcaya soralım  gibi espriler  yapıyoruz. Tamam. Ancak  hiç bu şekilde
arama yapmak aklıma gelmemişti.

Sayfa sonunda ise şu şekilde benzer arama başlıklarına da verilmiiş. Google teyze mi? Bak bunu
 hiç düşünmemiştim.

Google amca naber ?  Bir ses iyiyim evladım, dese. Herhalde bir şok yaşanır. Ya da böyle 
aramalara otomatik bir yazı belirdiğini düşünün. Çok naziksin. Söyle bakalım  bugün benden 
ne öğrenmek istiyorsun? Neden olmasın.

 Bilim kurgu filmlerinde konuşan akıllı robotlar görmüştük. Hatta duygulanan, hisseden. Klavyeye  yazmak yerine o bilim kurgu filmlerinde olduğu gibi direkt ekranlarla konuşup bana şunu göster, bunu göster derken hayal ettim kendimi. 

Konuşan ekran( tabii bu genç google oluyor) : Bir anda ''patron bunu yapamam. Kişisel hakları ihlal etmiş oluruz.''

Ben: Israr ediyorum. O kişi hakkında tüm bilgilere ulaşmak istiyorum. 

Teknoloji o kadar uç boyuttadır ki biz yine de bu nimetleri kim ne yapıyor, ne ediyor diye araştırmak için kullanırız sanırım. Tabii canım hep bilgi hep bilgi nereye kadar.

Şunu anladım. Bizler eşyalarla da duygusal bağ oluşturuyoruz. Haberlerde geliştirilmiş bir
 robotu gösteriyorlardı. Düştüğünde nasıl ayağa kalkacağını bize göstermek için bir sopa gibi
 bir şeyle birisi robotu düşürüyordu. Biraz rahatsızlık duymuştum bu görüntüden. Hatta benim gibi rahatsız olup tepki gösterenler olmuş. Bu üzüntünün sadece bana özgü bir şey olmadığını görünce şaşırmıştım. 

Neden rahatsızlık duydum? İnsani özellikler verilmiş bir robot. Bizim bedenimiz gibi bir başı, kolları ayakları var. Bizim gibi yürüyor. Doğal olarak beynimiz, bu ne kadar robot olsa da canlı gibi algılıyor olabiliyor. Ya da ona yapılan hareketi bize yapılmış gibi düşünüyoruz. Bu da aşırı empatik olduğumuzun bir yansıması da olabilir. Ya da çok farklı nedenler.

İnsanların google amca, google amca nasılsın gibi aramalar yapması bana şöyle bir olasılığı getiriyor.   İnsanlar pasif değil etkileşime giren bir google istiyor artık sanırım. 

Açıkçası ben böyle bir şeyi istemiyorum. Henüz buna hazır değilim... No no no...




class='row rowpost'>

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kısa Bir Bilgi:
1-Reklam, link içeren; spam ve sakıncalı olan yorumları
yayımlamıyorum...Yorum yaparken bu konuya dikkat ederseniz sevinirim...
2-Bir hesabınız yoksa eğer yorumlama biçimini: Anonim seçerek yorum bırakabilirsiniz.
3-Ayrıca yorumunuz benim onayımdan geçtikten sonra yayımlanacaktır.