Sayfa Başına Dön

Agatha Christie'nin Okuduğum Kitapları

Hiç yorum yok
agatha christie kitapları
Bir gün ne okusam diye internette araştırma yaparken Agatha Cristie'nin  kitapları sürekli karşıma çıktı. Ve özellikle On Küçük Zenci adlı kitabıyla ilgili övgü dolu yorumlar görünce bu yazarın kitaplarını okumaya karar verdim. Kitapları kısa, akıcı. Temposu, üslubu, tarzı aynı. Bu yüzden  fazla hayal kırıklığına uğramıyorsunuz.

E- kitap olarak okuduğum için gözlerim  isyan  ediyor bazen. Böyle durumlarda  ara vermek zorunda kalıyorum. Kitapları  en kısa süre bir gün, en fazla üç günde  bitiriyorum. Agatha Christie'nin kitaplarını karışık okuyorum. Dedektif Poirot'un olduğu kitaplar arkası yarın şeklinde olmadığı için rastgele okumanın sorun olmadığını söyleyebilirim. Her kitapta farklı bir tema, olay var.
Aşağıda kitap isimlerinin yanına kalp simgesi koydum. Maksadım, Agatha Christie'nin en iyi kitaplarını belirtmekti .
Agatha Christie Romanları:
Dersimiz Cinayet: 1923.
 Hercule Poirot ve Arthur Hastings'in olduğu roman. Bu kitabı zevkle okudum. Ancak sonu ilginçti.  Siz de okuduğunuz da aynı izlenime kapılabilirsiniz: Gerçek katil bulunana kadar başınız dönüyor resmen.

💙Roger Ackroyd Cinayeti:(1926)
Dedektif Hercule Poirot karakterinin yer aldığı diğer roman. Bu kitabı çok beğendim. Katilin
 kim olduğunu biraz sezer gibi olsam da toz kondurmak istemedim. Anlatıcının üslubu da beni etkiledi. Birbirini tanıyan küçük bir yer ve  samimiyetin olması  romanı beğenmemde en önemli etkenlerden.
Daha önceki basımında ''Ölümün Sıcak Eli" olarak yayımlanmış eser.

💙 Ölüm Çığlığı:  (1930)
Yazarın diğer ön plana çıkmış meşhur karakteri Miss Marple bu romanda yer alıyor.  Bu kitabı da okuduğumda beğenmiştim. Kasabada birbirini tanıyan insanların olması. Anlatıcının üslubu bu kitabı sevmememin nedenlerinden biri.

Acı Kahve: (1930)
 Yazarın tiyatro oyunundan  romana çevrilmiş kitabı. Ünlü dedektifimiz Poirot bu romanda karşımıza çıkıyor. İlk okuduğum Agatha Christie kitabı.

💙 Kanatların Çağrısı: (1933)
Kısa öykülerden oluşan bir kitap. Genelde bir çok öykülerin bir arada olduğu kitapları okumayı sevmiyorum aslında. Ancak bu eseri çok beğendim. İzlediğim korku- gerilim filmlerinin demek kaynağı bu kitapmış, dedim. İçindeki bazı öyküler  başlı başına bir kitap olacak kalitede.

Ölüden Mektup Var (Sessiz Tanık) : 1937
  Hercule Poirot ve Arthur Hastings.  Güzel bir kitap.

💙 On Küçük Zenci: (1939)
 Beğendiğim muazzam  kitaplardan bir diğeri. Övülen eserleri çok beklenti içinde okunması taraftarı değilim. Hayal kırıklığı yaşanması muhtemel. Genellikle bu çok yaşanılan durumlar olduğu için On Küçük Zenci isimli kitabı beklentisiz okumaya başlamanızı öneririm.

İskemlede Beş Ceset:(1940)
 Hercule Poirot. Bu romanı biraz zorlanarak, açıkçası sırf bitirmek için okudum. Haliyle kısa sürede bitecek olan kitap beş güne sarktı. Olaylar ilgimi pek çekmediği için bu durum söz konusu diyebilirim. Sonlarına doğru biraz daha iyiydi kitap.

Beş Küçük Domuz: (1942)
 Hercule Poirot.

💙 Cinayet Reçetesi: (1942)
Bu kitabı da  çok sevdim. Yalnız kitabın sonlarına doğru  Agatha Christie'nin meşhur
 karakteri olan  Miss Marple kitaba  dahil oluyor. Açıkçası birdenbire kitabın içinde yer
 alması onun varlığını hissetmekte zorlanmama sebep oldu. Sadece isim ve olay örgüsünü
aydınlatan biri olarak yer alıyor. Pekala da bunu dedektif ya da başka bir karakter de yapabilirdi.

 Romanda bu karakter olmasa sanki daha iyi olacağını düşünüyorum. Çünkü   Miss Marrple karakteri çok silik kalmış. Eğer diğer kitaplarını okumasam bu karakter ilgimi çekmez
 ve bu kim, nerden çıktı diye yadırgayabilirdim. Biraz havada kalmış. Neden bu güzel kitaba bu karakteri sokma gereği duymuş ki. Kitap zaten güzel. Dedektif işi çözseydi keşke.

Sıfıra Doğru: (1944)
İlginç bir kitaptı.

💙Şampanyadaki Zehir: (1945)
Bu romanı da beğendiğimi söyleyebilirim.

Çarpık Evdeki Cesetler:( 1949)
Bu romanda tahmin ettiğim kişi katil çıkmadı. İkinci şüphelendiğim kişiymiş. Yani bu kitabın
 filme uyarlanması  daha güzel olabileceğini düşünüyorum. Görsel izlemek bazı eksikleri gidereceğinden daha etki yaratacağı kanısındayım.

Şüphemi birisi üzerine o kadar yoğunlaştırmıştım ki...Onun soğuk yansıtılması sonradan da
suçlu olmadığını öğrenmek beni tatmin etmedi. Katil belli olsa bile ben hala ilk tahminim
 çıkacak diye bekledim.

 Sonu  çok etkileyiciydi aslında. Fakat sona doğru olaylar üstünkörü anlatılarak final yapılması hoşuma gitmedi.

Roger Ackroyd Cinayeti adlı kitabındaki gibi katil sizi sarsıyor. Özellikle yakınlarının
 samimi, iyi insanlar olmasına vurgu yapılması  çok etkileyiciydi.

Ancak bu  romanda katilin kim olduğu ortaya çıkınca yakınlarının soğukkanlı olması ya da
 şok etkisi verilmemesi, bu olayı inceleyen müfettişin olayı kestirip atması sanki olmadı gibi...

İsimler de çok zorladı beni. İsimleri bırakıp kimden bahsedildiğine odaklandım. Kitap aslında beğeneceklerim arasına girecek potansiyele sahipti.

Sonuncu Kurban: (1956) Hercule Poirot.

16.50 Treni (1957):
 Miss Marple. Bu romanı beğendim. Kitaptaki çoğu kişiye şüpheli gözüyle baktığım için tabii tahminimin çıkması  olagan oldu.  Bu kitabın filmini izlesem daha çok
seveceğim gibi bir kanıya vardım nedense.

Beklenmeyen Misafir:(1958)
 Bir an bu kitabın Çarpık Evdeki Cesetler adlı romana benzer olacağını düşündüm.
 Neyse ki yazar her romanında farklı karakterleri suçlu yaparak bu benzerliği bozmaya
çalışmış. Bu eser tiyatro oyundan romana çevrilmiş kitaplarından biri.

Ölüm Büyüsü:(1961)
 Bu kitap Agatha Christi'nin diğer eserlerinden biraz farklı. Kanatların Çağrısı 'ndaki gibi
 gizemli olaylarla ilgili mi olacak yoksa  yazar daha gerçekçi temeller üzerinde mi olayları
 ele alacak merakıyla okudum.
Yazar sizi yine şaşırtacak şekilde sonunu bağlıyor. Güzel kitaplardan biri.

Elmayı Yılan Isırdı:(1969)
 Merakla okuduğum bir kitap. Hercule Poirot.

Filler de Hatırlar: (1972)
 Hercule Poirot.

Cinayetler Kapısı ( Kader Kapısı): 1973
Bu kitap sürükleyici; ancak sonu beni pek etkilemedi. Tabii bunun sebebi geçmişte olan bir olay olması da olabilir. Ajan olan Tommy ve Tuppence çifti başrollerde.

Agatha Christie En İyi Kitapları:
Bu liste benim  beğenilerimi ihtiva ediyor.Ve okuduklarım arasından seçtiklerimi. Belki
 okumadığım daha iyi kitapları olabilir. Okudukça buraya eklemeyi düşünüyorum.
-Roger Ackroyd Cinayeti
-Ölüm Çığlığı:
-Kanatların Çağrısı
-On Küçük Zenci
-Cinayet Reçetesi
-Şampanyadaki Zehir

*En iyi kitaplar arasına almak istediğim ama alsam bir şey eksik kalıyor, almasam da 
haksızlık yaptığım düşüncesini duyumsuyorum.  İkilemde kaldığım kitaplar:
*Çarpık Evdeki Cinayetler
*16:50 Treni
*Beklenmeyen Misafir


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder